|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:امروزه ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و همه جهانیان و حتی دشمنان نیز به جایگاه برجسته ایران اذعان داشته و اجماع دارند.
علاء الدین بروجردی روز یکشنبه در آیین یادآوره گرامیداشت فرماندهان و شهدای گردان 502 امام حسین(ع) لشکر حضرت امیر(ع) و عملیات والفجر 10 در منطقه بانروشان استان ایلام اظهار کرد:با وجود توطئه های مکرر دشمنان در همه زمینه ها، روز به روز ملت ما اقتدار بیشتری پیدا می کند تا جاییکه دنیا بر حضور ایرانی مقتدر به اجماع رسیده است.

وی با طرح این سوال که چرا وضعیت کشور افغانستان با یک میلیون و 500 هزار شهید این گونه است به نحوی که 48 کشور خارجی در این کشور نیروی نظامی دارند؟و یا اینکه چرا انقلاب های عربی اخیر همچون انقلاب مصر به سرانجام مطلوب نرسیدند، توضیح داد:رمز و راز امنیت و عزت کنونی ایران اسلامی در وحدت، رهبری و مولفه های اعتقادی و شیعی ایران اسلامی نهفته است .

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با شکل گیری انقلاب مردم مصر، رییس جمهور این کشور با توسل به آمریکا و عربستان نتوانست امانت داری کند و انقلاب مصر به بن بست رسید درحالیکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه شعار نه غربی و نه شرقی و حول محور اسلام و ولی فقیه شکل گرفت و تداوم یافت.

وی افزود: عزت و سربلندی امروزه ایران اسلامی به برکت خون شهدای گرانقدری است که ما امروزه به نام و یاد آنها گرد هم آمده ایم، ما در زندگی خود حق انتخاب نوع زندگی خود را نداریم به این معنا که حق نداریم با ذلت زندگی کنیم چرا که خداوند ما را موظف کرده که با عزت زندگی کنیم.

وی با ذکر مصادیق حضور فرهنگ اسلامی، شیعی و روحیه شهادت طلبی ملت ایران گفت:ثبات قدم و ایثار مردمان شجاع و دلیر استان ایلام در طول دوران جنگ تحمیلی تجلی باور دینی انقلابی مردم این سامان است.

بروجردی اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی همه کشورهای نگران از انقلاب اسلامی با همراهی ابر قدرت های امریکا، شوروی، آلمان و در یک مجموع تمامی کفر با همه قامت خود در برابر ایران اسلامی قد علم کردند که با همت امام و امت و حمایت الهی شکست خوردند و این مصداق یک معجزه الهی در تاریخ است.

وی افزود: ملت بزرگ ما شعار مکتب حسینی را عملی کرد، این واژه جنگ رژیم بعث علیه ایران یکی از غلط ترین واژه های سیاسی تاریخ است چرا که صدام کوچکتر از آن بود که به کشور ما حمله کند.

وی با ذکر اینکه دستاوردهای ملت اسلامی ایران مرهون روحیه شهادت طلبی و اتکا به مولفه های اعتقادی و الهی است خاطر نشان کرد: همه تحلیلگران نظامی دنیا نظر دادند که خرمشهر قابلیت آزاد سازی ندارد که رزمندگان اسلام با روحیه شهادت طلبی همه این تحلیلها را نقش بر آب کردند و آنگاه امام راحل تاکید فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد که این یکی از درس های اصلی و قطعی انقلاب ما و امام راحل است.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی شاهد امدادهای غیبی متعددی بودیم، این رمز و راز و ارتباط معنوی در هر نقطه ای از زمین وجود داشته باشد خداوند همین برکات را نازل می کند.

وی یاد شهدای عملیات غرور افرین والفجر 10 را گرامی داشت و گفت: انتقال روحیه اعتقادی و شهادت طلبی شهدا وظیفه ای ملی و دینی است.

گردان 502 امام حسین (ع) در سال 1365 از نیروهای زبده دو گردان 501 مقداد و 503 شهید بهشتی تشکیل و در عملیاتهای متعددی باعث پیروزیهای زیادی برای لشگر 11 حضرت امیر (ع) شد و شهدای شاخص و گرانقدری را تقدیم انقلاب کرد.

عملیات غرور افرین والفجر 10 ( شاخ شمیران ) 24 / 12 / 66 در منطقه عمومی کردستان در حوالی مرز جوانرود انجام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین