|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۴۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
چرا باید وزارت خارجه با دادن گذرنامه سیاسی یک بار دیگر به وی اجازه دهد تا به طرفیت از جمهوری اسلامی اعلام نظر نماید؟ آیا هشت سال نقش‌آفرینی او در عرصه سیاست خارجی کافی نبود؟
هفته پیش شاهد درج مطلبی در سایت حامی محمود احمدی نژاد پیرامون رفتار وزارت خارجه در قبال محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سایت مذکور که حتی نامش هم یادآور تلاشهای غیرقانونی احمدی نژاد برای به قدرت رساندن مشایی در انتخابات 92 است؛ طی مطلبی باور نکردنی از عدم اعطای گذرنامه سیاسی به احمدی نژاد در وزارت خارجه گله کرده است.

شاید در اینجا ذکر این تذکر به دوستان حامی جریان انحرافی بد نباشد که برخلاف برخی کشورها مانند آمریکا که طبق قانون رییس جمهور سابق را یک مقام دولتی دانسته و وی را از بسیاری امکانات سیاسی و حکومتی برخوردار می دانند، در کشور ایران و طبق قانونی اساسی پس از پایان دوران ریاست جمهوری، رییس جمهور سابق هیچ تفاوتی با یک شهروند عادی نداشته و حق ندارد به دیل سابقه پیشینش درخواستهایی ورای حقوق شهروندی یک شهروند عادی از دولت بعدی به خصوص وزارت خارجه داشته باشد. تا چه رسد به اینکه برای سفر به یک کشور خارجی درخواست گذرنامه سیاسی نماید!

لازم به ذکر است یکی از مواردی که مردم در انتخابات 92 بدان رای دادند، اعلام شفاف تغییر رویه در سیاست خارجه توسط دکتر حسن روحانی بود و مردمی که از سیاست خارجی خصمانه و بی منطق احمدی نژاد به ستوه آمده بودند اینگونه اعتراض خود را نشان دادند. اکنون در چنین شرایطی که ایران در تلاش برای رفع کدورتهای بین المللی بی دلیل ایجاد شده در هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد است؛ و برای آن هزینه های سنگین می پردازد، چرا باید وزارت خارجه با دادن گذرنامه سیاسی یک بار دیگر به وی اجازه دهد تا با حضور در یک مجمع خارجی به طرفیت از جمهوری اسلامی اعلام نظر نماید و در عرصه سیاست خارجی ایران هرچند اندک نقش آفرینی و تاثیرگذاری نماید؟ آیا هشت سال نقش آفرینی او در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی کافی نبود؟

اما لحن حق به جانب نویسندگان مطلب بسیار جالب است که در یک فرار به جلو دست پیش را گرفته و به راحتی وزارت خارجه را متهم می کنند که چرا دعوتنامه ای را که برای احمدی نژاد از فردی عادی در ترکیه به این وزارت خانه رسیده است تسلیم او نکرده اند؛ لازم به ذکر است آقای احمدی نژاد امروز یک شهروند عادی است و وزارت خارجه حق دارد در صورت صلاحدید ایشان را از داشتن ارتباط دیپلماتیک از طریق وزارت خارجه محروم کند چنانکه سایر ایرانیان جز افراد کابینه دولت نیز از چنین فرصتی برخوردارد نیستند و هر نهاد یا بنیاد خارجی برای دعوت یک شهروند ایرانی و یا حتی سیاستمدار ایرانی خارج از دولت با وزارت خارجه نامه نگاری نمی کند.

وزارت خارجه صندوق پستی شخصی احمدی نژاد نیست و در صورتی که قرار است یک فرد یا بنیاد خارجی از او دعوتی به عمل آورد؛ لازم است که این دعوت نامه از طریق پست به دستش برسد نه وزارت خارجه! البته این روزها به برکت رشد تکنولوژی امکاناتی همچون ایمیل نیز به وجود آمده که این امور را تسریع می کند!

فقط تصور کنید تمام روسای جمهور و قوای سه گانه سابق و مقامات عالی کشوری بخواهند همچنان پس از پایان دورانشان نیز از وزارت خارجه برای ارتباطات خارجی شان استفاده کنند، آیا این وزارت خانه دیگر شانیتی برای بر قراری ارتباطات دولت با دیگر کشور ها خواهد داشت؟ یا باید کم کم جای اداره پست را بگیرد؟

حامیان جریانات بهاری-انحرافی باید بدانند لحن حق به جانب و از همه طلبکار بودن که توسط احمدی نژاد در سیاست ایران رایج و سبب زوال اخلاق سیاسی در کشور و بی سابقه ترین اهانت ها در تاریخ جمهوری اسلامی از تریبونهای رسمی نظام گردید؛ دیگر جواب نمی دهد و به برکت دولت تدبیر و امید دورانش پایان یافته است. امروز دوران بازگشت عقلانیت و اخلاق به سیاست ایران است و بهتر است قبل از دست به قلم بردن اندکی به حقوق قانونی خود فکر کرده و سپس در خواستهای خارج از عرف را مطرح شود.
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
ابوالفضل ظهره وند دیپلمات با سابقه ایران در این زمینه می گوید: باتوجه به روابط ویژه و استراتژیک بین ایران و ترکیه و با عنایت به گستردگی این مناسبات ، دولت و دستگاه دیپلماسی خارجی ما موظف است از تمامی ظرفیت های پنهان و بالقوه ای که در ایران و ترکیه وجود دارد، برای تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور همسایه ، استفاده کند. بنابراین وقتی شخصیت ذی نفوذی مثل دکتر احمدی نژاد که از پتانسیل و تراز مردمی بسیار خوبی برخوردار است ، می تواند روابط دو کشور را تحت تاثیر مثبت و سازنده خود قرار دهد، دستگاه سیاست خارجی ، باید به عنوان یک وظیفه اساسی ، از این فرصت بیشترین استفاده را به عمل آورد.

ظهره وند به سفر سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران به ایتالیا اشاره کرد و گفت: این تجربه را در دوره اول ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد و در جریان سفر آقای خاتمی به رم داشتیم که در آن هنگام بنده سفیر ایران در ایتالیا بودم و به بنده ماموریت داده شد تا در فرودگاه از ایشان استقبال کردم و برنامه دیدارها و ملاقات های آقای خاتمی را با شخصیت های تراز اول ایتالیا مثل وزیر امورخارجه تنظیم کردم و همه جنبه های پروتکلی در مورد ایشان رعایت شد . آقای خاتمی با گذرنامه سیاسی به ایتالیا سفر کرد و همه هزینه های مربوط به اقامت وی نیز از سوی وزارت امورخارجه تامین شد.
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
تبارک الله
ناشناس
|
Indonesia
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
اده واحده - از تاریخ تصویب و لازم‌الاجرا شدن این قانون فصل سوم قانون گذرنامه
مصوب 10 اسفند ماه 1351 ملغی و مقررات زیر به عنوان‌فصل سوم این قانون جایگزین آن
می‌گردد.
‌ماده 10 - برای شخصیت‌های زیر گذرنامه سیاسی صادر می‌شود:
1 - رهبر یا اعضاء شورای رهبری.
.....
13 - رؤسای جمهور سابق، نخست‌وزیران سابق و رؤسای سابق مجلس
شورای اسلامی بعد از
1357.11.22 با موافقت وزیر امور خارجه.
.....
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز سه شنبه سی و یکم خرداد ماه یک هزار و
سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و به‌تأیید شورای نگهبان رسیده است.
این هم سند برای دروغگویی سایت شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
لعنت خدا بر بی تدبيرهای دروغگوی نااميد از رحمت خدا
همه ميدانند که لحن حق به جانب و از همه طلبکار توسط دولت اصلاحات پايه گذاری شد.
بی سابقه ترين اهانتها از تريبون حسن روحانی و مشاوران بی ادب و طرفداران بی تربيتش شب و روز در فضا منتشر می‌شود و با کمال پررويی دم از اخلاق هم می‌زنند.
تا آنجايی که ما اطلاع داريم احمدی نژاد در حال حاضر در مجمع تشخيص مصلحت حضور دارد يعنی همانجايی که مرادتان اکبر فتنه‌گر حضور دارد و شهروند عادی نيست.
ضمناً با اين توجيهات نمی‌توان خيانت در امانت وزارت خارجه را توجيه کرد و خيانت در امانت يک ظلم نابخشودنی است که خدا اجازه‌ی انجام اين کار حتی در مورد کافران را هم نداده و بی تدبيرهای پاييزی بدانند که دولتی که اساس آن بر ظلم و خيانت پايه گذاری شده، عمر طولانی نخواهد داشت و ان شاء الله سال ديگر در همين ايام پس از شکست در همه پرسی يارانه‌ها و شکست هاشمی در خبرگان سومين شکست سنگين آن را در مجلس شورای اسلامی ان شاء الله جشن خواهيم گرفت و خواهيد فهميد از صد من ماست چند من دوغ ساخته می‌شود و اعتداليون بايد بروند کشک خود را بسابند؛ انها را چه به مملکت داری؛ به قول خواجه حافظ شيرازی: بی گمان کوتهی عمر خزان خواهید ديد، پاييزيهای بی تدبير.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
سلام.
سولاتی برایم پیش آمده لطفا بی جواب نگذارید؟
1- چرا شما از طرف وزرارت محترم خارجه جواب دادید؟
2- مگر آقای محمد خاتمی در زمان احمدی نژاد با پاسپورت سیاسی به ایتالیا سفر نکرده اند اگر سفر کرده اند پس چرا برای سفر قانونی احمدی نژاد که با دعوت رسمی پسر نخست .زیر اسبق ترکیه بوده است را خرده می گیرید؟ منتظرم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین