|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۴۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) برگزاری سیزدهمین دوره جایزه بین المللی سلطان قابوس برای حفاظت از محیط زیست را در سال 2015 اعلام کرد.
از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)،این جایزه در زمینه حفاظت محیط زیست اولین بار در سال 1991 توسط سلطان قابوس پادشاه عمان به یونسکو پیشنهاد شد.

هدف از اعطای این جایزه تقدیر از تلاش های افراد، نهادها یا سازمان هایی است که مشارکت مؤثری در مدیریت و حفاظت از محیط زیست مطابق با سیاست ها، اهداف و برنامه های یونسکو داشته اند.

این جایزه که شامل یک گواهینامه به همراه مبلغی در حدود 20000 دلار در نوامبر 2015 همزمان با برگزاری اجلاس جهانی علم در مجارستان به واجدان شرایط اهدا خواهد شد.

انتخاب افراد، گروه ها و یا سازمان ها به عهده دفتر شورای هماهنگی برنامه بین المللی انسان و کره مسکون یونسکو است و واجدان شرایط دریافت این جایزه از طریق کمیسیون های ملی به این شورا پیشنهاد می شوند.

متقاضیان باید در یکی از زمینه های منابع طبیعی و محیط زیست، آموزش و تعلیم در زمینه محیط زیست، ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست از طریق تهیه داده های اطلاعاتی، انجام فعالیتهایی در زمینه ایجاد و مدیریت حوزه های حفاظت شده از قبیل ذخیره گاه های زیست کره و سایت های میراث طبیعی جهانی فعالیت داشته باشند.

از افراد، گروه ها و سازمان های واجد شرایط دعوت می شود فرم مربوط را تکمیل و حداکثر تا 10 خرداد 1394 به نشانی الکترونیک science@irunesco.org ارسال کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین