|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
علی نورزاد افزود: شناسایی و پیشنهاد اولویت های ساخت پروژه های جدید حمل و نقل در کریدورهای اصلی به منظور افزایش کارایی شبکه حمل و نقل از دیگر برنامه هایی است که در سال آتی دنبال خواهد شد.
به زودی اولین ویرایش طرح جامع حمل و نقل رونمایی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال آینده بازنگری در طرح های مطالعاتی و استفاده از فناوری های نوین در احداث زیرساخت های حمل و نقل با رویکرد استفاده بهینه از منابع مالی و کاهش هزینه ها راهکاری است که برای تامین منابع مالی پروژه ها و رفع محدودیت ها در پیش گرفته می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عصر دیروز جلسه هم اندیشی مدیران شرکت با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، معاونان، مدیران کل و نمایندگان مجری کل در استان ها برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس هیات مدیره شرکت ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: خط مقدم اجرای پروژه های زیرساختی مدیران حاضر در این جلسه هستند که امیدواریم با استفاده از تجاربی که در سال 1393 کسب کرده اند، اقدامات خود را در سال جدید بهتر و کامل تر انجام دهند.

محمد رحمتی جامعه پیمانکاران و مهندسان مشاور فعال در حوزه زیرساخت های حمل و نقل را نیز به عنوان خانواده شرکت ساخت و توسعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری تمامی فعالان عرصه زیرساخت های حمل و نقل در سال جدید در رشد و تعالی کشور گام های بلندتری برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی سخنران بعدی این مراسم بود که با تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز سالی پر از موفقیت و سلامتی را برای همه آرزو کرد و گفت: در سال 1394 عملیات اجرایی پروژه ها با توجه به محدودیت منابع مالی در چارچوب طرح جامع حمل و نقل که به  زودی اولین ویرایش آن آماده می شود، به عنوان راهنمای برنامه ریزی کارآمد در توسعه زیر ساخت ها اولویت بندی می شود.

علی نورزاد افزود: شناسایی و پیشنهاد اولویت های ساخت پروژه های جدید حمل و نقل در کریدورهای اصلی به منظور افزایش کارایی شبکه حمل و نقل از دیگر برنامه هایی است که در سال آتی دنبال خواهد شد.

وی همچنین تلاش برای بازنگری در طرح های مطالعاتی و استفاده از فن آوری های نوین در احداث زیرساخت های حمل و نقل را با رویکرد استفاده بهینه از منابع مالی و کاهش هزینه ها را راهکاری عنوان کرد که در سال آینده برای تامین منابع مالی پروژه ها و رفع محدودیت ها در پیش خواهد گرفته شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به استراتژی توسعه راه آهن در کشور گفت: از برنامه های سال 1394 شرکت توجه به توسعه ظرفیت های حمل و نقل ریلی برای کاهش سهم حمل و نقل جاده ای در چارچوب طرح های بالادستی و طرح جامع حمل و نقل است.

نورزاد راهکار دیگر برای رفع محدودیت منابع مالی را اینگونه عنوان کرد: در سال آینده امکان استفاده از روسازی های بتنی به عنوان جایگزین مناسب روسازی های آسفالتی به صورت جدی توجه می شود و برنامه ریزی های لازم برای استفاده بیشتر از این نوع روسازی با توجه به افزایش قیمت قیر در سال های گذشته صورت خواهد گرفت.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه جذب سرمایه های داخلی و خارجی و استفاده از ساز و کارهای قانونی موجود و مشوق های لازم را از برنامه های مهم شرکت ساخت و توسعه در سال آینده عنوان کرد.

نورزاد در پایان توجه خاص به بحث پژوهش در زمینه های تخصصی مورد نیاز و آموزش و ارتقای سطح دانش فنی کارکنان شرکت به فناوری ها و دستاوردهای جدید و  پیگیری استقرار ساختار تشکیلاتی مناسب در شرکت به منظور پویا نمودن و چابک سازی سیستم را از برنامه های درون سازمانی سال جدید دانست.

همچنین در این جلسه رئیس روابط عمومی و امور بین الملل ضمن اشاره به نامگذاری سال 1393 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، عملکرد شرکت ساخت و توسعه را در تحقق این شعار  قابل توجه عنوان کرد و گفت: فعالیت شرکت در زمینه ساخت زیربناهای حمل و نقل و موفقیت هایی که در این حوزه به به دست آمده در بخش اقتصاد قابل توجه است، اما آنچه که در حوزه فرهنگ به وقوع پیوسته نسبت به گذشته بی نظیر است. 

حبیب خراسانی افزود: بر اساس استراتژی دولت موضوع فرهنگ به عنوان بن مایه ی تمامی فعالیت های عمرانی بارها مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی و دکتر نورزاد قرار گرفته است که همین مسئله سبب شده تا در سالی که گذشت مفاهیمی چون مسئولیت اجتماعی، حقوق شهروندی، حریم و منظر راه برای اولین بار در حوزه زیرساخت های حمل و نقل بارها تکرار و سرلوحه ساخت پروژه ها قرار گیرد.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل توجه به اصول اقتصاد مقاومتی در پروژه ها را موضوع دیگری دانست که در سال 1393 در دستور کار قرار گرفته است و یادآور شد: افتتاح پروژه های مهمی چون کریدور ریلی شرق دریای خزر و آزادراه حرم تا حرم با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخلی که هر کدام سبب صرفه جویی های اقتصادی فراوانی می شود گام های بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

در ادامه جلسه پس از بیان خلاصه عملکرد توسط هریک از معاونان، نمایندگان مجری کل در استان ها مشکلات خود را بیان کردند که معاون توسعه مدیریت و منابع در پایان جلسه ضمن جمع بندی، قول مرتفع شدن این مشکلات را به آنها داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین