|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: صف اول پیشگیری، آگاهی دادن است و اگر مردم آگاه شوند در صف اول پیشگیری قرار می گیرند.
عباس صادق زاده روز یکشنبه در نشست فرمانداران استان کرمان با موضوع مواد مخدر افزود: متاسفانه علیرغم اینکه در جامعه رشد تحصیلاتی داریم آگاهی های لازم و بینش واقعی در زمینه اداره کردن زندگی و ارتباطات اجتماعی وجود ندارد و این یک حلقه مفقوده است.

وی گفت: بعضی مسایل را باید گفت که واقعیت جامعه هستند و باید همه آگاه شوند و متاسفانه گاهی از خیلی از آسیب ها بی اطلاع هستیم.

وی بیان کرد: تاکید بر برخی آموزش ها بویژه آموزش های مهارت زندگی و آگاهی بخشیدن به خانواده ها را در اولویت برنامه ها داریم که اگر این کار را نکنیم چیزهای جدیدی که مضر خواهند بود جایگزین ارتباط صحیح والدین با فرزندان و مسایل دیگر می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در بسیاری از جوامع از جامعه ما بیشتر است گفت: اعتقادات و باورهای دینی در جامعه ما خیلی از این مسایل را کنترل می کند.

وی افزود: البته کنترل جوامع دیگر بیشتر شده است و توانستند همراه با مشکلات رشد کنند که یکی از دلایل آن تصمیمات و مدیریت علمی بوده است.

صادق زاده تصریح کرد: سال 92 تعداد 750 هزار نفر در سطح کشور زیر پوشش مراکز درمان اعتیاد قرار گرفتند که سهم استان از این تعداد 63 هزار و 800 نفر است و روزانه هشت نفر بر اثر سوء استفاده مواد مخدر فوت کرده اند.

وی گفت: سن اعتیاد به زیر 20 سال رسیده است و افزایش 15 درصدی مرگ و میر ناشی از اعتیاد در سال 92 نسبت به سال 91 را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در موضوع اعتیاد و مواد مخدر بویژه پیشگیری جدی تر و علمی تر برخورد کنیم و سرعت ما با سرعت رشد مشکلات برابر باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه باید از خود پرسید چقدر پیشرفت داشتیم و چقدر توانستیم مدیریت کنیم گفت: می بایست مدیریت ها را بازبینی و از تشکل های غیردولتی و مردمی استفاده کنیم و با مدیریت کارآمد می توان موفق عمل کرد.

وی گفت: با مدیریت عالمانه و استفاده از امکانات در شهرستان ها و همچنین پتانسیل های موجود می توان سلامت محوری و عمل پیشگیرانه را ملاک کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: استفاده از وجود روحانیت می تواند در زمینه پیشگیری تاثیرگذاری زیادی داشته باشد زیرا به لحاظ ارتباط مستمری که با مردم دارند می توانند مسایل را به صورت شیرین و زیبا با مردم در میان بگذارند.

صادق زاده استفاده و تابعیت از سند جامع پیشگیری را مهم خواند و گفت: این کار از بعضی موازی کاری ها که منجر به هدر رفتن تفکر، روش ها و هزینه ها می شود جلوگیری می کند و اگر این سند را ملاک قرار دهیم و بر اساس آن پیش رویم نتایج خوبی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: باید جلساتی را برای برنامه ریزی در زمینه اعتیاد داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین