|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
یک رسانه روسی در گزارشی اعلام کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا در مساله ارسال سلاح به اوکراین اختلاف نظر دارند.
شبکه تلویزیونی T.V.C روسیه روز یکشنبه در گزارشی یادآورشد: در حالی که اوباما پیشتر از ارسال سلاح به اوکراین حمایت کرده بود، پس از دیدار با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد که در شرایط کنونی سلاح های مرگبار به کی یف تحویل نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، صدر اعظم آلمان به اوباما هشدار داده بود ارسال سلاح به اوکراین، توافقنامه مینسک را به شکست می کشاند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا در آخرین گفت و گوی تلفنی با پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین به وی وعده داده بود سلاح های آمریکایی از جمله پهبادهای تجسسی به این کشور تحویل دهد.

این رسانه روسی افزود:این امر نشان می دهد میان اروپا و آمریکا و حتی در بین مقام های آمریکایی در مورد ارسال سلاح به اوکراین اختلاف نظر وجود دارد.

بوریس سملیو رییس مرکز سیاست خارجی روسیه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی T.V.c یادآورشد: بسیاری از رهبران اروپایی از ایده تحویل سلاح به اوکراین حمایت نمی کنند و معتقدند این اقدام سبب تشدید مناقشه می شود.

وی افزود: اما شماری از مقام های اروپایی هم خلاف این عقیده را دارند و معتقدند تحویل سلاح به اوکراین موجب پایان مناقشه خواهد شد.

این گزارش همچنین به اظهارات اخیر جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اشاره کرد که در مورد واکنش احتمالی روسیه و شبه نظامیان به تحویل سلاح به اوکراین هشدار داده بود.

لئونید رشتنیکوف رییس مرکز مطالعات راهبردی روسیه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی T.V.C افزود: در این شرایط آمریکا و همپیمانان غربی اش و حکومت اوکراین در برابر پیروزی های شبه نظامیان سردرگم شده و نمی دانند چه اقدامی بکنند.

وی افزود: مخالفت اروپا با شیوه های آمریکا در مساله اوکراین ازجمله تحریم روسیه افزایش می یابد و اوباما به این مساله توجه دارد.

کارشناس روس گفت: اما در این شرایط نباید آسوده و بی خیال بنشینیم و دست روی دست بگذاریم زیرا بدیهی است آمریکا از راه های دیگر از جمله شرکت های خارجی به تحویل سلاح به اوکراین خواهد پرداخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین