کد خبر: ۴۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
وزیر ارشاد‌ به برگزاری مسابقات سالانه‌ی قرآن و حضور قاریان بنگلادش نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم این فعالیت‌ها همچنان گسترده پیش رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر امور دینی بنگلادش دیدار و تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد.

 علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - پس از دیدار با «مطیع رحمان» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز ملاقاتی با وزیر امور دینی بنگلادش و هیئت بلند پایه‌ی همراه او داشتیم که به دعوت سازمان حج و زیارت به ایران بازگشته است.

او گفت: ما در دو روز گذشته، ملاقات خوبی با یکدیگر داشتیم و این مهمانان با اداره‌ی اوقاف و حج و زیارت نیز دیدار کردند. همکاری‌های مختلفی نیز در این راستا و بویژه با سازمان حج و زیارت انجام و برای بررسی اساسی مسائل جهان اسلام گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: قرار است فعالیت فرهنگی بیشتری میان دو طرف انجام شود، البته جمهوری اسلامی ایران براساس امضای توافق‌نامه‌ای در سال 1355 فعالیت گسترده‌ای در بنگلادش داشته است که می‌توان از جمله‌ی آن به ترجمه‌ی 100 عنوان کتاب به زبان بنگالی و دوبله و ترجمه 30 فیلم و سریال اشاره کرد.

وزیر ارشاد‌ به برگزاری مسابقات سالانه‌ی قرآن و حضور قاریان بنگلادش نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم این فعالیت‌ها همچنان گسترده پیش رود.

جنتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دستاوردهای سفرش از کشور ایتالیا، گفت: سفر من به ایتالیا بر مبنای دعوت سازمان میراث فرهنگی آن کشور و هدف هم ملاقات با مقامات ایتالیا و دیگر مقام‌ها بود. در واقع ما هر سه سال یک‌بار تفاهم‌نامه‌ای را با این کشور امضا می‌کنیم که چارچوب‌هایی را برای‌مان مشخص می‌کند.

وزیر ارشاد توضیح داد: من و وزیر فرهنگ ایتالیا برنامه‌ی جامعی را امضا کردیم که بخش‌های مختلف فرهنگی‌، گردشگری و حتی ورزشی را شامل می‌شد. این تفاهم‌نامه از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران امضا شده و برای سایر دستگاه‌ها نیز الزام‌آور است.

او به ملاقاتش با دیگر مقامات ایتالیایی نیز اشاره و بیان کرد: این دیدار، دیداری غنی و پربار بود و امیدوارم نتایج این ملاقات‌ها به‌زودی دیده شود.

وزیر امور دینی بنگلادش نیز پس از سخنان جنتی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز در ایران هستم. من طبق دستور نخست‌وزیر بنگلادش به ایران آماده‌ام تا زمینه‌ساز روابط دو کشور باشم.

مطیع رحمان افزود: روابط دو کشور ایران و بنگلادش همیشه خوب بوده است، اما امیدوارم این روابط تقویت شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین