|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
تجمع کنندگان خواهان آزادی فوری علی سلمان و تمامی رهبران مخالف و بازداشت شدگان سیاسی و توقف نقض حقوق بشر در بحرین شدند.
تعداد زیادی از شخصیت‌های حقوقی بین‌المللی و اقلیت‌های عربی و خارجی با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را خواستار شدند.

 به نقل از سایت جمعیت الوفاق، این تجمع به درخواست دیده بان حقوق بشر بحرین و برای اعلام همبستگی با شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور، بزرگترین گروه شیعه مخالف که از مدت‌ها پیش در زندان‌ رژیم آل خلیفه است، صورت گرفت.

تجمع کنندگان خواهان آزادی فوری علی سلمان و تمامی رهبران مخالف و بازداشت شدگان سیاسی و توقف نقض حقوق بشر در بحرین شدند.

عبدالحمید دشتی، رئیس شورای بین‌المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر تاکید کرد: ما به محاکمه ماندلای خلیج فارس (علی سلمان) مخالفیم و خواهان آزادی هرچه سریعتر وی هستیم. چرا که ادامه بازداشت و محاکمه علی سلمان نقض تمامی معاهده‌های بین‌المللی است.

رئیس کمیته عربی حقوق بشر نیز گفت: بازداشت علی سلمان و شخصیت مخالف دیگر اشتباه فاحشی است که باید هرچه سریع‌تر آن را اصلاح کرد. همچنین باید تمامی بازداشت شدگان سیاسی آزاد شده و مذاکرات ملی فراگیری برای برقراری دموکراسی در بحرین برگزار شود.

عبدالنبی العکری، هماهنگ کننده هیات دیده بان حقوق بشر بحرین نیز تاکید کرد: ما برای احقاق حقوق ملتمان به مبارزه ادامه می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که باید تمامی عملیات‌های بازداشت، محاکمه، سلب تابعیت متوقف شده و مذاکرات جدی با مخالفان برای حل بحران کشور برگزار شود.

علی السرای، رئیس سازمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم و تندروی دینی نیز اعلام کرد: ما امروز در همبستگی با مردم بحرین و در اعتراض به بازداشت و محاکمه علی سلمان در مقابل مقر سازمان ملل تجمع کرده‌ایم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین