|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
به گفته مقام های عراقی، حدود 30 هزار تن از نیروهای مسلح و مردمی عراق در عملیات آزادسازی تکریت شرکت دارند که بیشترشان نیروهای داوطلب هستند.
مسئول نیروهای الحشد الشعبی(بسیج مردمی) در کرکوک گفت: پنج هزار رزمنده عراقی برای نبرد با گروه تروریستی داعش و آزادسازی الحویجه و الشرقاط در جنوب غربی کرکوک و دیگر مناطق تحت اشغال تروریست ها آماده می شوند.

به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، خلف ابراهیم الجبوری روز شنبه افزود: این نیروها آماده ورود به منطقه الحویجه و شهرستان الشرقاط در جنوب غربی کرکوک برای جنگ با عناصر داعش و بیرون راندن آنها از کرکوک با همکاری ارتش و نیروهای پیشمرگ هستند.

وی گفت: آنها در حال حاضر منتظر رسیدن سلاح و مهمات هستند و از این رو زمان چندانی به آزادی الحویجه و الشرقاط و مناطق جنوب غرب کرکوک از دست عناصر داعش باقی نمانده است.

این مقام عراقی با اشاره به جنایات تروریست های داعش افزود: گروه داعش به نام اسلام در زمین فساد به پا می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که روحیه رزمندگان برای عملیات و آزاد سازی مناطق الحویجه و نواحی اطراف آن بسیارعالی بوده و پیروزی نزدیک است.

اعضای ترکمن شورای استان کرکوک روز جمعه اعلام کردند که نیروهای مردمی ترکمن و نیروهای پیشمرگ کرد موفقیت های زیادی در زمینه آزاد سازی روستای بشیر واقع در منطقه تازه داشته اند و توانسته اند چند روستای اطراف آن را آزاد کنند.

وی تاکید کرد که نیروهای مردمی ترکمن فاصله کمی با روستای بشیر دارند.

این در حالی است که نیروهای مسلح عراق که با حمایت نیروهای مردمی از چهارشنبه گذشته برای نخستین بار از بخش های شمالی و جنوبی تکریت مرکز استان صلاح الدین وارد این شهر شده اند، سرگرم نبرد شدید و خانه به خانه برای بیرون راندن عناصر داعش و آزادی کامل این شهر هستند.

از سوی دیگر کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق روز شنبه اعلام کرد که شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین طی 72 ساعت آینده به طور کامل آزاد خواهد شد.

به گفته مقام های عراقی، حدود 30 هزار تن از نیروهای مسلح و مردمی عراق در عملیات آزادسازی تکریت شرکت دارند که بیشترشان نیروهای داوطلب هستند.

گروه تروریستی داعش در جریان پیشروی تابستان 2014 در خاک سوریه و شمال و غرب عراق با اشغال شهرها، شهرک ها و سرزمین های گسترده، مرتکب جنایت های وحشتناکی شده است.

داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است، تاکنون جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

از سوی دیگر آمریکا و انگلیس که خود از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی رخدادهای اخیر مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با این گروه تروریستی شده اند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین