کد خبر: ۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تا یک ماه آینده آبگیری سد کوچری به اتمام خواهد رسید.
به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی نماینده قم، احمد امیرآبادی درحاشیه بازدید از این سد و سد 15 خرداد که به همراه حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده قم در مجلس ،مدیر عامل آب منطقه ای ،مدیرعامل آب روستایی ، رییس شورای اسلامی شهر، صورت گرفت ،افزود: انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود از حدود 2 سال پیش آغاز شده که برای بهره برداری کامل ازآن باید سد مخزنی کوچری به اتمام برسد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد:برای اتمام انتقال آب به قم کارهای خوبی صورت گرفته و ساخت سد کوچری پیشرفت خوبی داشته که به 25 میلیارد تومان اعتبار برای تملک نیاز داشت که این اتفاق نیز افتاد و تملک روستای کوچری نیز انجام شده و سد نیز در حال آبگیری می باشد.

وی افزود: حضور ما نیز برای بازدید ازسد کوچری این بود که از نزدیک شاهد آبگیری آن باشیم.

وی در پایان با توجه به اهمیت حیاتی سد کوچری به عنوان یکی از بخش های مهم و ضروری در مسیر تکمیل کامل چرخه پروژه آبرسانی قم، پیگیریهای موثر از طریق استان و دولت برای تامین منابع مالی مورد نیاز در ساخت این سد را ضروری دانست.

امیرآبادی افزود: ما نمایندگان استان نیز در حال پیگیری هستیم تا بزودی مشکل پیمانکاران برای تامین منابع مالی این پرو‍ژه حل شود.

سد کوچری در 8 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گلپایگان با ارتفاع 73 متر از کف و 96 متر از پی، با حجم بدنه 7.4میلیون متر مکعب و با حجم مخزن 207 میلیون متر مکعب احداث خواهد شد که بتواند آب شرب شهرهای مورد نظر را تأمین نماید .

آب ذخیره شده در سد کوچری توسط خط لوله ای به طول 108 کیلومتر به تصفیه خانه دودهک انتقال و از آنجا توسط خط لوله ای به طول 72 کیلومتر به شهر قم خواهد رسید.

در مسیر این خط لوله شهرهای خوانسار ، گلپایگان ، خمین ، محلات ، نیمور ، سلفچگان و ساوه نیز از آب انتقال یافته بهره مند خواهند گردید.​
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین