|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
سرمربی تیم ملی ساندا گفت: در رقابت های قهرمانی ووشو کشور استعدادهای تازه ای را کشف کردیم که امیدواریم بتوانند با حضور در اردوهای تیم ملی برای آینده ووشو مفید باشند.
حسین اوجاقی مدیرفنی تیم های ملی ووشو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تنور مسابقات قهرمانی کشور ووشو امسال که با هدف انتخابی تیم ملی برگزار شد، بسیار داغ بود و همه شرکت کنندگان با آمادگی خوبی حاضر شده بودند. همچون فینال لیگ شاهد مبارزه های جذاب و دیدنی بودیم و در این میان در بعضی اوزان استعدادهای خوبی را برای پشتوانه سازی تیم ملی شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: به طور مثال در وزن 52- کیلوگرم امین ولی پور که مقام اول را کسب کرد برای اولین بار بود که او را در مسابقات ووشو می دیدم. وی فرد آماده ای بود و رقابت خوبی را از دیدیم به طوریکه مسعود انصاری و مهزیار محمدنژاد که چهره های به نامی در این وزن هستند، بعد از وی قرار گرفتند. این نشان دهنده سطح خوب این مسابقات و اهمیت برگزاری رقابت های قهرمانی کشور برای پشتوانه سازی تیم ملی بود.

سرمربی تیم ملی ساندا درباره ملی پوشان غایب افزود: با صلاحدید کادرفنی مدال آوران بازی های آسیایی و جهانی در این میدان حضور نداشتند و از اردیبهشت ماه سال آینده وارد اردوهای تیم ملی خواهند شد. با این وجود رقابت های خوبی را در این میان شاهد بودیم، بخصوص اینکه تعدادی از قهرمانان آسیایی و جهانی به عنوان مربی در این مسابقات حضور داشتند.

او در خصوص حضور نداشتن برخی از قهرمانان آسیا و جهان که بدلیل مصدومیت سال گذشته در مسابقات بین الملی شرکت نکرده اند، گفت: ووشوکارانی مثل امیر فضلی و جواد آقایی که سال گذشته بدلیل مصدومیت از حضور در بازی های آسیایی اینچئون و سایر رقابت های جهانی و آسیایی محروم بوده اند نیز با ارائه گواهی پزشکی مورد تایید دکتر امیرعباس لشگری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو، می توانند از اردیبهشت ماه در اردوهای تیم ملی اعزامی به رقابت های جهانی اندونزی شرکت کنند.

تیم پارس جنوبی به ارمنستان می رود

اوجاقی در مورد برنامه های آینده تیم ملی تصریح کرد: هنوز دعوتنامه ای از سوی کشور های فعال در ووشو برای شرکت در مسابقات خاصی دریافت نکرده ایم و به زودی جلسه ای برای حضور در تورنمنت های مختلف و دیدارهای تدارکاتی و همچنین کلیه برنامه های تیم ملی به همراه سایر اعضای کادرفنی برگزار خواهیم کرد. البته تیم پارس جنوبی قهرمان لیگ برتر امسال که در ترکیب خود از حضور قهرمانان به نامی همچون محسن محمدسیفی، امیر فضلی و جواد آقایی و سایرین بهره می برد، اردیبهشت ماه 94 در تورنمنتی که به میزبانی ارمنستان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

به دنبال حفظ جایگاهمان در آسیا و جهان هستیم

مدیر فنی تیم های ملی گفت: تاکنون ووشوی ایران توانسته مقام نایب قهرمانی را در آسیا و جهان از آن خود کند اما چین که ووشو ورزش ملی اش است با اقتدار و با اختلاف زیادی عنوان اولی در جهان و آسیا را به خود اختصاص داده و این در حالی است که تیم ملی ما با اختلاف بسیار ناچیزی از تیم سوم فاصله دارد. ما برای حفظ عنوان دومی مان در جهان و آسیا باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم چراکه سایر کشورها نیز بیکار نیستند و سرمایه گزاری های خوبی کرده اند.

وی در خصوص وضعیت تالوکاران ملی پوش عنوان داشت: تالوکاران ما از نظر فنی بسیار آماده هستند اما گاهی اوقات آمادگی بدنی و فنی کافی نیست بلکه از لحاظ روانی نیز ورزشکار باید آمادگی خوبی داشته باشد. این مهم با حضور در میادین مختلف و کسب تجربه بیشتر حاصل می شود و البته حضور مربی چینی نیزدر بالابردن روحیه و اعتماد به نفس تالوکاران نیز موثر است.

گفتنی است: مسابقات قهرمانی ووشو کشور و انتخابی تیم ملی شب گذشته جمعه 22 اسفند با قهرمانی تیم مازندران در بندرعباس به کار خود پایان داد. تیم مازندران موفق شد با کسب چهار مدال طلا و یک نقره به عنوان قهرمانی کشور دست یابد و تیم خراسان رضوی با چهار طلا و یک برنز دوم شد همچنین عنوان سومی نیز به هرمزگان با 3 طلا، یک نقره و یک برنز رسید. تیم ملی ووشو مهرماه عازم مسابقات جهانی اندونزی خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین