|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از خرید یک دستگاه رادار هواشناسی برای پیش بینی دقیق شرایط جوی در این استان در سال آینده خبر داد.
علی دولتی مهر شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: این رادار به مبلغ 60 میلیارد ریال از کشور آلمان خریداری شده و در سال آینده تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: این رادار پس از انجام آزمایش های مورد نیاز در منطقه شوان دره سی شهرستان گرمی نصب خواهد شد و تاکنون 10 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های آن هزینه شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون از 180 ایستگاه هواشناسی به منظور پایش شرایط جوی استان استفاده می کنیم و راه اندازی این رادار می تواند گام مهمی در ماموریت این مجموعه مبنی بر بهبود کیفیت زندگی و حفاظت از جان مردم ایفا کند.

او همچنین از تهیه نرم افزاری با اعتبار 170 میلیون ریال به منظور ارائه آخرین اخبار شرایط جوی استان در اخبار زنده تلویزیونی از سال آینده خبر داد.

دولتی مهر ادامه داد: تهیه نرم افزار هوانما و استفاده از آن در فرودگاه اردبیل از سال آینده برای اطلاع به لحظه مسافران از شرایط جوی نقاط مختلف کشور نیز جزو اقدامات این اداره کل می باشد.

وی افزود: از سامانه هشدار سریع هواشناسی در جاده های استان با استفاده از بیلبورد جهت اطلاع رانندگان استفاده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: نصب دوربین در مناطق گردشگری جزو برنامه های ماست ، در چهار ایستگاه جاده ای در گردنه های حادثه خیز داشتیم که آنها را به 9 مورد افزایش دادیم تا پایش و اطلاع رسانی در زمینه شرایط جوی این نقاط با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

استان اردبیل در شمال غربی کشور قرار داشته و جزو نقاط سردسیر محسوب می شود. این استان با شرایط جوی متغیر تابستان های معتدل و زمستان هایی سرد را تجربه می کند و با داشتن طبیعتی بکر و چشمه های آب گرم معدنی متعدد سالانه پذیرای بیش از هشت میلیون گردشگر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین