|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه ادعاهای مربوط به اینکه قانون اساسی جدید با افزایش قدرت و اختیارات وی منجر به ایجاد دیکتاتوری خواهد شد، رد کرد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به انتقاداتی که نسبت به قانون اساسی جدید مطرح شده، تاکید کرد که منتقدان می گویند که نظام ریاست جمهوری موجب دیکتاتوری خواهد شد. آیا در آمریکا، برزیل یا مکزیک، دیکتاتوری وجود دارد؟

قانون اساسی جدید ترکیه با هدف افزایش قدرت و اختیارات رئیس جمهور پیشنهاد شده و منتقدان بر این باورند که این قانون منجر به دیکتاتوری خواهد شد.

اردوغان گفت: تغییر اجتناب ناپذیر است. ساختن یک ترکیه جدید اجتناب ناپذیر است. یک قانون اساسی جدید اجتناب ناپذیر است. و یک نظام ریاست جمهوری به خواست خدا، اجتناب ناپذیر است.

ایجاد اصلاحات در قانون اساسی ترکیه نیاز به حمایت بیش از دو سوم 550 نماینده پارلمان یا 367 نماینده دارد. حزب عدالت و توسعه ترکیه 312 کرسی پارلمان را در اختیار دارد. این حزب قصد دارد تا تعداد کرسی های خود را در انتخابات 7 ژوئن افزایش دهد.

اردوغان از سال 2003 تا 2014 میلادی به عنوان نخست وزیر در ترکیه فعالیت می کرد و از سال گذشته نیز به ریاست جمهوری این کشور رسیده است. منتقدان، اردوغان را به اقتدارگرایی و عدم تحمل در برابر انتقادات متهم می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین