|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
اخبار منتشر شده در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی حاکی از کشته شدن مختار بلمختار سرکرده گروه تروریستی المرابطون در لیبی است.
از الجزایر، پایگاه خبری موریتانیایی الحقیقه روز شنبه نوشت: مختار المختار معروف به لعور سرکرده گروه تروریستی المرابطون که در یکی از عملیات ها زخمی شده و در یکی از بیمارستان های لیبی تحت درمان بود، به هلاکت رسید.

بر اساس این گزارش، این اولین باری نیست که خبر به هلاکت رسیدن مختار بلمختار در رسانه ها منتشر می شود. نیروهای امنیتی کشور چاد در 2 مارس (اسفند/ فروردین) سال 2013 اعلام کردند که سرکرده گروه تروریستی المرابطون را به همراه 28 تروریست دیگر در منطقه ای در شمال مالی به هلاکت رساندند؛ اما خبر هلاکت وی توسط نیروهایش تکذیب شد.

کارشناسان مسایل امنیتی معتقدند که بلمختار پایگاه ها و مواضع خود را از شمال مالی به منطقه ای در شمال نیجر که تا مرزهای جنوب لیبی امتداد دارد، منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، این گروه تروریستی- تکفیری تاکنون مسوولیت حملات مختلفی از جمله حمله به رستورانی در ماکو پایتخت مالی در 16 اسفند ماه سال جاری را به عهده گرفته که در پی آن 5 تن کشته شدند.

گروه تروریستی المرابطون کمتر از 2 سال پیش توسط مختار بلمختار در مالی و نیجر شکل گرفت.

نیروهای فرانسه که دنبال گروه های متحد با القاعده در حوالی صحرای بزرگ آفریقا هستند، مدت ها بود بلمختار را تعقیب می کردند.

آمریکا نیز در ماه ژوئن (خرداد/تیر) 2013 میلادی، 5 میلیون دلار را به عنوان جایزه برای بازداشت بلمختار یکی از خطرناک ترین تروریست های فعالی در ساحل آفریقا تعیین کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین