|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۴۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند با افزایش تخصیص بودجه دانشگاه‌ها، عقب‌ماندگی موجود در این زمینه را برطرف کند، گفت: سیاست محوری دولت تدبیر و امید حمایت از شأن و جایگاه دانشگاه‌هاست.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر علوم و رؤسای برخی دانشگاه‌های بزرگ دولتی با تأکید بر اینکه توسعه پژوهش و فناوری در کشور بدون تجهیز مناسب دانشگاه‌ها ممکن نیست، به مشکلات دانشگاه‌ها در نوسازی و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند با افزایش تخصیص بودجه دانشگاه‌ها، عقب‌ماندگی موجود در این زمینه را برطرف کند.

وی با تأکید بر نقش محوری دانشگاه‌ها در توسعه و پیشرفت کشور، افزود: سیاست محوری دولت تدبیر و امید حمایت از شأن و جایگاه دانشگاه‌ها و ارتقای سطح علمی و آموزشی مراکز آموزش عالی است.

معاون اول رئیس‌جمهور، تصریح کرد: کاهش ناگهانی بهای نفت در سال جاری باعث کاهش درآمدهای دولت و ایجاد مشکلاتی در بودجه شده اما با این وجود دولت، تأمین کامل هزینه‌های جاری دانشگاه‌ها را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دنبال می‌کند.

همچنین در این جلسه که رؤسای دانشگاه تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، شیراز، همدان، شهید باهنر کرمان، خوارزمی و رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز حضور داشتند، وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در سخنانی بر اهمیت دانشگاه‌های بزرگ کشور به عنوان موتور محرک علم و فناوری و تولید مقالات علمی در کشور تأکید و خاطرنشان کرد: سیاست‌های دولت تدبیر و امید باعث ایجاد انگیزه و امید زیادی در میان دانشگاهیان شده و امیدواریم با تأمین بودجه‌های مورد نیاز، روند توسعه و پیشرفت دانشگاه‌های کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی افزود: اگر چه در سال 92 بودجه دانشگاه‌ها تقریباً‌ به طور کامل و بدون کسری تخصیص پیدا کرد، اما عدم تخصیص کامل بودجه و بدهی‌های باقیمانده ازسال‌های 90 و 91 موجب شده که دانشگاه‌ها در بازسازی تأسیسات و تکمیل طرح‌های عمرانی خود با مشکلاتی روبرو باشند.

مشکلات دانشگاه‌ها در تأمین هزینه‌های جاری، لزوم بازسازی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی، فرسوده بودن برخی تأسیسات و خوابگاه‌ها، عدم تأمین کامل هزینه‌های طرح‌های پژوهشی، مشکلات مالیاتی و کمبود بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور از مهم‌ترین مسائلی بود که از سوی رؤسای دانشگاه‌ها در این نشست مطرح و برای حل این مشکلات پیشنهاداتی نیز مطرح شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین