|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر تولید علم و مهندسی فرهنگی درکشور تاکید کرد وگفت: ایران الگوی پیشرفت علمی به خصوص درعلوم دینی برای دیگرکشورهاست.
آیت الله محسن مجتهد شبستری روز شنبه در جشنواره علامه حلی در تبریز افزود: تهذیب نفس، اخلاق و معنویت در کنار کسب علم از ضرورت هاست.

وی گفت: در اسلام علما به عنوان دژهای محکم و دانشمندان به عنوان مرزداران علمی، دینی و اخلاقی معرفی شده اند.

امام جمعه تبریز اعلام کرد: تحقیق و پژوهش همراه با اخلاص، جد و جهد لازمه جامعه کنونی است.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: مطالبه مرجعیت شیعه و رهبری، توسعه علم و تولید بر مبنای اخلاق است تا ماندگار شده و مورد تایید ائمه اطهار (ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود یادآوری کرد: شرط پایداری نظام کارآمدی و شرط کارآمدی موفقیت در برنامه ریزی و شرط برنامه ریزی علمی بودن و پایش درست است.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اهمیت تحقیق در حوزه های علمیه گفت: تربیت نیروی انسانی مهمترین عامل توسعه و موفقیت است و باید نیروهای متناسب با نیازهای کشور تربیت شود.

نخستین جشنواره علامه حلی وی‍ژه طلاب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز با معرفی نفرات برتر در سه رشته و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد.

در این جشنواره از 85 طلبه برتر استان در رشته نگارش کتاب سطح یک و دو، تحقیقات پایانی سطح دو و مقاله در سطح یک تا چهار تقدیر شد.

این جشنواره برای راهیابی به جشنواره کشور در حوزه علمیه ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد.

سه هزار و 500 نفر طلبه در 31 حوزه علمیه در آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند.

از 31 حوزه علمیه فعال در سطح این استان 12 حوزه مربوط به برادران و 19حوزه مربوط به خواهران است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین