|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
رئیس اسبق شاباک با انتقاد شدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌ها خواست تا در انتخابات کنست به «هرتزوگ» رئیس «ائتلاف صهیونیسم» رأی بدهند.
به نقل از خبرگزاری سما، «یوال دیسکین» در صفحه فیس بوک خود نوشت: نتانیاهو در برابر حماس شکست خورد، وی باعث نابسامانی روابط با آمریکا شده، بحران مسکن در دوره وی شدت گرفته و فقر افزایش یافته است، هیچ کس بدتر از نتانیاهو نیست، 6 سال حکومت وی در اسرائیل، سال های شکست بود و نتانیاهو تنها در سخن و کلام موفق بوده است.

به گفته دیسکین، نتانیاهو در مذاکرات با فلسطینیان شکست خورد در حالیکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طور غیر مستقیم و از طریق فرستاده خود با اسحاق مولخو فرستاده نتانیاهو مذاکره کرد اما نتانیاهو همه چیز را به شکست کشاند زیرا وی به مذاکرات اهتمام ندارد.

دیسکین همچنین اظهار داشت که نتانیاهو همچنین در سطح امنیتی و نظامی شکست خورده است و یک هزار اسیر فلسطینی را در جریان مبادله اسرا با گلعاد شالیت آزاد کرده است در حالیکه تعدادی از آنها برای امنیت اسرائیل خطرناک هستند همچنانکه نتانیاهو 2 نبرد علیه حماس و گروه های فلسطینی در غزه را اداره کرد اما در هیچ کدام پیروز نشد.

وی در ادامه به وجود ده ها تونل هجومی در غزه اشاره کرد و گفت که نتانیاهو در جریان جنگ 2012 این قضیه را از اسرائیلی ها مخفی کرده و تا جنگ 2014 آن را به فراموشی سپرده است.

دیسکین در ادامه به نابسامانی اوضاع امنیتی در قدس اشغالی اشاره کرد و گفت که در دوره حکومت نتانیاهو چیزی شبیه به انتفاضه در قدس رخ داد.

کانال های دوم و دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته در گزارشی اعلام کردند که بر طبق آخرین نظرسنجی بعمل آمده تعداد کرسی های «فهرست مشترک» با 13 کرسی ثابت بوده و «ائتلاف صهیونیسم» با فاصله 4 کرسی بر حزب لیکود برتری دارد.

این آخرین نظرسنجی است که 48 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، انجام شده است و نشان می دهد که تعداد کرسی های مربوط به احزاب راستگرای میانه رو از جمله حریدی ها بسیار بیشتر از تعداد کرسی های احزاب چپگرای میانه است.

نتایج نظرسنجی ها همچنین نشان داد که ائتلاف صهیونیسم به رهبری «اسحاق هرتزوگ» به 26 کرسی دست می یابد و با فاصله 4 کرسی بر حزب رقیب خود یعنی حزب لیکود به رهبری نتانیاهو برتری دارد و حزب وی نیز فقط 22 کسی بدست می آورد و تعداد کرسی های «فهرست مشترک» در کنست نیز 13 کرسی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین