|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
استاندار البرز گفت: با پیگیری از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس بودجه استان البرز ۵۰ درصد افزایش یافت.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سیدحمیدطهایی در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سال 93، که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: همکاری نمایندگان در حمایت و تنظیم بودجه استان شایان توجه و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه از طرف خود و دستگاه‌ها از تلاش‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قدردانی دارم، خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری نمایندگان با دستگاه‌ها سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و از خیر و برکت آن مردم نیز بهره‌مند می‌شوند.

استاندار البرز با بیان اینکه به روزهای پایانی سال 93 نزدیک می‌شویم، بیان کرد: لازم است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از طریق ارائه گزارش‌های دقیق، عملکردها و برنامه‌های انجام شده خود را به معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند تا در روزهای آغازین سال 94 این اقدامات برای شهروندان استان گزارش داده شود.

طهایی افزود: با توجه به اهداف و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت هر مجموعه‌ای، ارائه گزارش‌های دقیق و شفاف از عملکرد یکساله سبب می‌شود که علاوه بر مشخص شدن میزان تحقق این اهداف و برنامه‌ها، نقاط قوت و ضعف کارها و فعالیت‌های انجام شده در طول یکسال مشخص شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌دهی مدیران می‌تواند از دو جهت دنبال شود، تصریح کرد: ارائه گزارش‌های منظم به مدیران بالادستی که کم‌و‌بیش ارائه می‌شود و دیگری گزارش به مردم و رسانه‌ها که هر دو سبب می‌شود امور مختلف استان در ابعاد کمی‌ و کیفی رشد داشته باشد و از هزینه‌ها کاسته شود.

استاندار البرز افزود: این نوع گزارش‌ها سبب می‌شود که علاوه بر روشن شدن ابعاد مختلف فعالیت‌ها، اقدامات و نتایج احتمالی آن‌ها، مردم از خدمات دستگاه‌های مختلف بیش از پیش آگاه شوند.

طهایی با بیان اینکه تلاش ما این بوده که برای سال 94 منابع و هزینه‌ها واقعی دیده شود، تصریح کرد: بر همین اساس با پیگیری از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس امسال بیش از هر زمان دیگری بودجه واقعی استان پایه‌ای شده و 50 درصد افزایش داشتیم و از این رو برای سال آینده کمتر دغدغه خواهیم داشت.

وی همچنین بیان کرد: هفته‌های پایانی سال، فرصت مناسبی است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با نگاه واقع‌بینانه و در نظر گرفتن جوانب گوناگون، اقدام به تهیه گزارش‌های مبسوط و دقیق از عملکرد یکساله خود کرده و آن را به مردم ارائه دهند.

طهایی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست صرفه جویی در هزینه ها را در سال 94 سرلوحه کار خود قرار داده و درآمدهای استانی را  نیز محقق کنند.

استاندار البرز به نقش سند آمایش در استان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آمایش سرزمین، سند بالا دستی توسعه استان است از این رو این طرح با هدف رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی، تامین امنیت حیاتی و رشد و تعالی فرهنگی در استان البرز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سند تا نیمه اول سال 94 نهایی می‌شود، گفت:باید به این طرح نگاه ویژه‌ای شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین