|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 460 نفر در استان بر اثر ریزش برف و باران آسیب دیدند که هزار و 861 نفر از آنان توسط نیروهای امدادی اسکان داده شدند.
حسن مصفا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حادثه دیدگان برف چند روز اخیر را روستاییان و عشایر بخش بزمان ایرانشهر، گوهرکوه خاش، کورین زاهدان و شهرستان میرجاوه تشکیل دادند.

وی گفت: 409 تخته چادر، 470 تخته موکت، هزار و 109 عدد پتو و هزار و 125 کیلو نایلون در کنار 182 شعله والر و 225 بسته موادغذایی بین آسیب دیدگان ریزش برف در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد اظهار داشت: توزیع 719 عدد کنسرو، 600 عدد گالن آب، 200 کیلو قند و شکر و بیش از دو هزار و 800 قرص نان از دیگر خدمات ارائه شده به حادثه دیدگان در سیستان و بلوچستان بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه ساکنان مناطق روستایی و عشایری ایرانشهر، خاش، زاهدان و میرجاوه تمهیدات لازم از جمله انبار کردن آذوغه و بازکردن مسیر آب را پیش بینی نکرده بودند، با ریزش برف و باران چند روز گذشته دچار خسارت شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای ستاد بحران در زمینه وقوع حوادث طبیعی افزود: بسیاری از عشایر این مناطق با بی توجهی به وضعیت هوا دام های خود را به چرا بردند که پس از ریزش برف در بیابان ها گرفتار و تعداد زیادی از دامهایشان تلف شد.

وی گفت: حدود 100 نفر از نیروهای امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر برای کمک به آسیب دیدگان در مناطق مختلف استان حاضر شدند.

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 360 راهدار و 135 نفر نیروی پشتیبان در چند روز اخیر در جاده های برف خیز استان به مسافران خدمات رسانی کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه اظهار داشت: کار امدادرسانی با همکاری خوب نیروهای امدادی با موفقیت در تمام مناطق آسیب دیده استان انجام شد.

رضا اربابی افزود: بیشترین خسارات ریزش برف در این مدت مربوط به دام های عشایر، گلخانه و باغات حاشیه تفتان خاش، روستاهای حوالی بخش بزمان ایرانشهر، میرجاوه و اطراف زاهدان بوده است.

وی اظهار داشت: با تلاش نیروهای راهداری و هلال احمر راههای ارتباطی تعداد اندکی از روستاهای دور افتاده استان نیز تا عصر امروز باز می شود.

وی گفت: گروههای کارشناسی با حضور در مناطق آسیب دیده استان در حال برآورد خسارات هستند.

ریزش برف تا بیش از یک متر از 20 تا 22 اسفند در سیستان و بلوچستان علاوه بر خوشحالی مردم باعث بروز خسارات به برخی از مناطق مرکزی و جنوبی استان شد.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، بعد از ظهر امروز برای برخی ارتفاعات شرق استان احتمال بارش خفیف و پراکنده وجود دارد.

رضا آزادمنش افزود: امروز در جنوب شرق استان و فردا برای منطقه سیستان وزش باد رخ خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین