|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دیپلماسی فرهنگی به دلیل ضریب نفوذ بالای آن در میان کشورها، فعالیت های رسانه ای را یکی از پایه های اصلی و موثر دیپلماسی فرهنگی عنوان کرد.
حسین انتظامی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری موج ضمن افتتاح بخش عربی این رسانه، از بخش های مختلف آن بازدید و با مدیران و خبرنگاران این مجموعه نیز گفت و گو کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به ضریب نفوذ دیپلماسی فرهنگی در دنیای امروز، گفت: امروز دیپلماسی فرهنگی که یکی از شعارهای دولت یازدهم نیز هست؛ از دیپلماسی سنتی دولت ها بسیار با نفوذتر و کاربردی تر است، و در این حوزه، فعالیت رسانه ای یکی از پایه های اصلی دیپلماسی فرهنگی است که تاثیر آن بر روابط میان کشورها و دولت ها نیز بسیار زیاد و مشهود است.

انتظامی افزود: یکی از برنامه های دولت در حوزه های فرهنگی و به ویژه رسانه ای، استفاده از ظرفیت های جدید است که بهره گیری رسانه ها از نرم افزارهای نوین و چند زبانه شدن جزئی از آن به شمار می رود.

به گفته وی، رسانه ها باید با رصد فضای موجود، خود را به روز کنند و از ظرفیت های موجود بهترین بهره برداری را داشته باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در بخش دیگری، بار دیگر به رعایت اخلاق حرفه ای در جامعه رسانه ای به عنوان گرانیگاه فعالیت رسانه ها اشاره و بر نگارش میثاق نامه های صنفی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مشی دولت عقب نشینی به نفع اصناف و بخش خصوصی است، حذف یارانه رسانه های دولتی و غیر خصوصی، برگزاری نمایشگاه مطبوعات توسط اصناف، صادر نشدن مجوز رسانه برای دستگاه های دولتی، توجه ویژه به رسانه های تخصصی بخش خصوصی، پرداخت یارانه بیمه خبرنگارانی که توسط رسانه ها بیمه شده اند، توجه به زیرساخت ها و اعطای بسته های حمایتی برای تقویت مبانی آموزشی و مهارت های نوین خبرنگاران را از جمله سیاست های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در یکسال گذشته عنوان کرد.

انتظامی همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود برای رسانه های محلی، تخصصی، اجتماعی و بین المللی، تهدید موجود برای رسانه های سنتی را یادآور شد و گفت: با رصد دقیق فضای رسانه ای و استفاده از فناوری های نوین می توان تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کرد.

در این بازدید، محمودرضا امینی مدیر عامل خبرگزاری موج نیز با شرح مختصری از فعالیت های این رسانه در بخش های مختلف، از راه اندازی اپلیکیشن اندروید خبرگزاری و آغاز به کار سایت های اسپانیایی و فرانسوی در سال 94 خبر داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین