|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۴۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما گفت: تدوین منشور پلیس و رسانه و آینده پژوهی باید در اولویت کار نیروی انتظامی قرار گیرد.
جعفر عبدالملکی روز شنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت در کرمان افزود: زمانی می توانیم در حوزه پیشگیری قبل از درمان موفق باشیم که از آینده و احتمالاتی که با آن روبرو خواهیم شد آگاهی داشته باشیم.

وی گفت: رسانه ها نقش میانجی بین مطالبات مردم و خدمات ارایه شده به آنها از سوی نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی را بر عهده دارند و مطالبات مردم را با دقت و در نظر گرفتن همه جنبه ها به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انعکاس می دهند.

وی تصریح کرد: بهترین مامن برای جامعه پذیری، درونی کردن ارزش ها و هنجارها بین افراد است که رسانه ها در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند.

رییس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما به عوامل میل افراد به بی نظمی اشاره و خاطرنشان کرد: احساس ناامنی، احساس بی عدالتی بویژه در ابعاد اجتماعی و اقتصادی، عدم مشارکت شهروندان در توسعه نظم و امنیت اجتماعی و میزان خاص گرایی نسبت به عام گرایی از جمله این موارد است.

وی گفت: در عصر کنونی به عنوان عصر شتاب، میل به بی نظمی بیشتر از میل به انضباط است که رسانه ها در اصلاح این موضوع نقش مهمی را بر عهده دارند.

عبدالملکی، امنیت را زیرساخت و بستر رسیدن به نیازهای خودشکوفایی و فیزیولوژی دانست و گفت: بدون بستر امنیتی مورد نیاز، رسیدن به این امور غیر قابل تصور است.

وی عنوان کرد: احساس امنیت که دارای بعد روانی است از امنیت که دارای بعد بیرونی است، اثر و اهمیت بیشتری را در جامعه به دنبال دارد.

وی گفت: در بسیاری از جوامع، احساس امنیت بیشتر از امنیت است که این امر یکی از بارزه های مشهود این جوامع به شمار می رود و با سیاست های رسانه ای حاصل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین