|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تبیین اندیشه های دینی ایران و بنگلادش، نیازمند آموزش در حوزه عقلانیت اسلامی به عنوان ضرورت جامعه کنونی است.
مطیع رحمان وزیر امور دینی بنگلادش امروز با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس این سازمان درباره توسعه و تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار با تاکید بر تعمیق تعاملات دو کشور گفت: روابط سیاسی ایران و بنگلادش از 40 سال پیش آغاز و همواره ادامه دارد؛ از آنجا که وزیر امور دینی بنگلادش دارای شخصیتی فرهنگی است، امیدواریم این روابط روز به روز توسعه یابد.

ابراهیمی ترکمان درباره مناسبات فرهنگی ایران و بنگلادش اظهار کرد: مناسبات فرهنگی میان دو کشور از سال های گذشته آغاز شده و تاکنون ثمرات مطلوبی بر جای داشته است؛ سرآغاز این روابط 38 سال پیش در قالب امضای تفاهم نامه همکاری های فرهنگی رخ داده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود هزاران لغت فارسی در زبان بنگالی که نشانگر روابط مطلوب و نزدیک پدران و نیاکان ما است، توسعه روابط دو کشور محقق شده و از این رو، باید به تقویت پلی که توسط پدران و نیاکان ما ایجاد شده، بپردازیم.

ابراهیمی تصریح کرد: برای زنده نگه داشتن و تبیین اندیشه های دینی دو کشور باید به بحث آموزش توجه داشت؛ آموزش در حوزه عقلانیت از ضروریات جامعه کنونی است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به رشد جریان های فرقه ای افراطی از جمله داعش گفت: تلاش گروه های تکفیری برای افزایش خشونت های مذهبی و فرقه ای و بدنام کردن اسلام است و هیچ یک از فعالیت های آنان تناسبی با دین اسلام ندارد.



** لزوم معرفی اسلام حقیقی در اقصی نقاط جهان

بر اساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابراهیمی ترکمان گفت: لازم است در آموزش های دینی نسبت به عقلانیت توجه ویژه داشته باشیم و به معرفی اسلام حقیقی در اقصی نقاط جهان بپردازیم.

وی با تاکید بر تقویت آموزش های دینی در بنگلادش اظهار کرد: در جهان امروز، برداشت های ناصحیح نسبت به اسلام وجود دارد، از این رو باید سعی بر معرفی حقیقت دین مبین اسلام همراه با کرامت انسانی باشد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با وجود گروه های تکفیری باید زمینه آشنایی نسل جوان با اسلام رحمانی را که از منظر قرآن کریم شامل دو بعد کرامت انسانی و تقوایی است، فراهم کنیم.

وی به وجود روابط فرهنگی فی مابین ایران و بنگلادش اشاره کرد و گفت: با وجود رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش امید است تا روابط فرهنگی دو کشور توسعه یابد.

ابراهیمی ترکمان درباره اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش اظهار کرد: بیش از 45 فیلم ایرانی به زبان بنگالی ترجمه شده و در اختیار رایزنی فرهنگی کشورمان قرار دارد؛ همچنین، در طول سال مجله ای با موضوعات مربوط به هنر و فرهنگ ایران و بنگلادش منتشر می شود.

وی با تاکید بر ایجاد تعاملات دو کشور در حوزه ادیان اضافه کرد: در پی مناسبات فرهنگی که میان ایران و بنگلادش محقق شده، لازم است اقدامات لازم برای بررسی بخش ادیان فراهم شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با معرفی موسی حسینی به عنوان رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش گفت: در نظر داریم پس از گفت و گوی امروز، تفاهم نامه ای در راستای ایجاد مناسبات فرهنگی میان دو کشور منعقد و برای اجرای مطلوب فعالیت های فرهنگی، دینی، آموزش زبان فارسی، هفته های فیلم ایران و نمایشگاه ها برنامه ریزی کنیم.



** ضرورت انتقال تجارب ایران به بنگلادش

وزیر امور دینی بنگلادش نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: ایران و بنگلادش روابط خوبی با هم دارند که این ارتباطات از زمان استقلال کشور بنگلادش ایجاد شده است.

رحمان افزود: بنگلادش همواره از اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران یاد و تشکر می کند.

وی با دعوت از رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای سفر به بنگلادش، اظهار کرد: با توجه به دانش و تجربیاتی که ایران در اختیار دارد، تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور را خواستار هستیم.

رحمان یادآور شد: با توجه به روابط فرهنگی و دیرینه دو کشور، همواره نسبت به بسط و گسترش این تعاملات برای پیشرفت بنگلادش تاکید داریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین