|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از سئول گزارش داد که ناو جنگی آمریکایی برای شرکت در رزمایش مشترک با نیروی دریایی کره جنوبی، وارد بندر بوسان این کشور شد.
این گزارش به نقل از 'لیزا فرانشتی' فرمانده نیروی دریایی آمریکا در شبه جزیره کره اعلام کرد که ناو جنگی 'یو اس اس فورت وورث' امروز وارد سواحل بوسان در جنوب کره جنوبی شد تا در رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا در آب های این کشور شرکت کند.

وی گفت که این رزمایش مشترک دریایی صرفا یک برنامه سالانه برای تقویت صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا است و برای تحریک هیچ کشوری انجام نمی شود.

به رغم ادعای بی خطر بودن رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی این رزمایش و دیگر تحرکات آمریکا با کره جنوبی و حتی با ژاپن در این منطقه را تلاش برای اشغال بخش شمالی شبه جزیره کره ارزیابی می کند.

این گزارش حاکی است که 'یواس اس فورت وورث' که دو بالگرد نیز با خود حمل می کند در مناطق ساحلی کره می ماند تا در عملیات مین روبی در مناطق دریایی و همچنین مقابله با تحرکات زیردریایی ها و مقابله با موشک بپردازد.

یکی از بالگردهای این ناو جنگی که 16 مارس (25 اسفند) در بوسان کره جنوبی می ماند، از نوع بالگرد بدون سرنشین معروف به ام کیو هشت بی با قابلیت بالای رزمی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین