|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
خبرگزاری شینهوای چین روز شنبه در گزارشی از افزایش گشت زنی هواپیماهای این کشور بر فراز مرز مشترک با میانمار خبر داد.
این گزارش به نقل از سرهنگ 'شن جینکه' سخنگوی نیروی هوایی چین اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش امروز در پی کشته شدن چهار شهروند چینی و زخمی شدن 9 از انان براثر انفجار بمبی که دیروز از یک هواپیمای میانماری در استان یوننان در جنوب غربی چین رها شده بود، عملیات گشت زنی خود را بر فراز مناطق مرزی این کشور با میانمار افزایش داده است.

وی گفت: جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین امروز در چندین عملیات گشت زنی مرزی خود در استان جنوبی میانمار سعی کرد به ردیابی، رهگیری، هشداردهی و تعقیب هواپیماهای میانماری بپردازد تا از این طریق هم امنیت مرزی خود را حفظ کرده باشد و هم اجازه ندهد هیچ کشوری تمامیت ارضی چین را نقض کند.

براساس این گزارش، پکن در پی این حوادث عصر روز گذشته 'سیت لین اوهن' سفیر میانمار در این شهر را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را به آن کشور به سبب نقض حریم هوایی خود اعلام کرد.

'لیو جن مین' معاون وزیر خارجه چین در دیدار با سفیر میانمار مراتب اعتراض پکن را به وی اعلام کرد و خواستار مجازات عوامل این حادثه و نیز اتخاذ تدابیر لازم از سوی رانگون برای حفظ جان شهروندان چینی ساکن در نقاط مرزی شد.

براساس این گزارش، گرچه چین بیش از 2 هزار کیلومتر با میانمار مرز مشترک دارد، اما ارتش میانمار از دو هفته پیش عملیات گسترده ای را از زمین و هوا علیه مواضع شورشیان قومی در شمال این کشور در شهر لاوکای اغاز کرده است که این عملیات تاکنون تلفات انسانی زیادی در پی داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین