|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱
کد خبر: ۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
خبرگزاری رسمی چین در پاسخ به اظهارات اخیر مقام‌های آمریکایی که نگرانی خود را نسبت به ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین اعلام کرده بودند، آمریکا را به ایجاد حس ناامنی به روش دزدان دریایی متهم کرد.
خبرگزاری رسمی چین "شینهوا" در پاسخ به اظهارات جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی به دنبال ایجاد حس ناامنی به روش دزدان دریایی هستند.

جن ساکی روز دوشنبه گذشته گفته بود که احیای اراضی چینی و کار ساخت و ساز در جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، موجب نگرانی و اضطراب بیشتر در منطقه نسبت به تمایلات پکن شده است.

واشنگتن اعلام کرده است که نگرانی های خود را با چین همچنان در میان خواهد گذاشت و از همه طرف ها در منطقه می خواهد تا از هرگونه فعالیت بی ثبات کننده، اجتناب کنند.

ساکی در جمع خبرنگاران افزود: همان طور که بارها گفته ایم، ما از همه مدعیان می خواهیم تا رویکردهای دیپلماتیک و صلح آمیز را برای اختلافات دریانوردی و مناقشه های ارضی در دریای جنوبی چین، دنبال کنند.

در پاسخ به این اظهارات، خبرگزاری شینهوا اعلام کرده است که سخنان ساکی، کاملا مغرضانه بوده و به هیچ وجه موجب حل و فصل اختلافات و تقویت صلح و ثبات در منطقه نمی شود.

شینهوا در ادامه افزود: واشنگتن یک بار دیگر تعهدات خود را در زمینه موضع نگرفتن یا جانبداری از طرف ها را در مساله دریای جنوبی چین، نقض کرده است و نگرانی های آمریکا در تهدید دانستن چین، تنها نشانگر حس ناامنی به روش دزدان دریایی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین