|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۴۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: توجه ویژه دولت برای احیای نام و یاد مفاخر فرهنگی در کشور و علی الخصوص این استان غیرقابل کتمان است.
سعید سرابی روز شنبه در نشست مشترک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اشعار فردوسی یک منبع غنی برای معرفی شعر و ادب فارسی است افزود: باید از ظرفیت های اشعار فردوسی عطار و خیام برای معرفی فرهنگ ایران به جهانیان استفاده کرد.

وی یادآورشد: مسوولان عالی رتبه کشوری در مراسم روز ملی عطار که 25 فروردین 94 در نیشابور برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه کنگره بین المللی توس تا نیشابور دکتر سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور حضور می یابند.

وی به برگزاری همایش مفاخر فرهنگی خراسان رضوی بصورت منظم و جز به جز اشاره کرد و افزود : سال گذشته نیز برنامه های مختلفی در حوزه گرامیداشت مفاخر ملی از جمله فردوسی در استان خراسان رضوی برگزار شد.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: کنگره بین المللی شعر توس تا نیشابور سال اینده در مشهد برگزار می شود.

سرابی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان شهرداری مشهد و اداره کل آموزش و پرورش در جلسه امروز تاکید کرد: شهرداری مشهد وظیفه بسیار مهمی را در حوزه فرهنگ بر عهده دارد و متاسفانه عدم حضور مسوولان فرهنگی شهرداری مشهد زمینه ساز ناهماهنگی هایی در اجرای برنامه های گرامیداشت مفاخر فرهنگی در استان می شود.

محمدجعفر یاحقی رئیس فرهنگسرای فردوسی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید برنامه های روز ملی فردوسی در سطح بین المللی برگزار شود گفت : در بسیاری از کشورهای دنیا برنامه های مختلف شاهنامه خوانی برپا شده گخ باید از این ظرفیت ها برای معرفی مفاخر ملی استفاده کنیم.

وی افزود: اشعار فردوسی باید برای تمام جهانیان بازگو شود و در این راستا باید برنامه های جانبی مختلفی را برگزار گردد.

رجبعلی لباف خانیکی مدیرکل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه افزود: میراث فرهنگی از آثار ملموس و ناملموس در حوزه فرهنگ حمایت می کند و در این میان احیا و معرفی شعر و ادب فارسی یکی از وظایف این سازمان است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با همت مسوولان بزرگترین مرکز فردوسی پژوهی و اسناد تاریخی مربوط به فردوسی سال آینده در مشهد افتتاح شود.

خراسان رضوی به خاطر وجود مفاخری نظیر فردوسی، عطار و خیام قطب فرهنگی و ادبی کشور است.

حکیم ابوالقاسم توسی معروف به فردوسی بزرگ ترین شاعر حماسه سرای ملی ایران و خالق بزرگترین شاهکار حماسی دنیا می باشد که ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری در کشور نامگذاری شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین