|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع 193 هزار مقاله علمی کشور در بانک اطلاعاتی « آی اس آی»، 61 هزار آن معادل 30 درصد مربوط به پزشکی است.
رضا ملک زاده روز شنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین از 245 هزار مقاله کشور ایران که در بانک اطلاعاتی اسکوپوس به ثبت رسیده 32 درصد به پزشکی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی یکی از اهداف این وزارت در دانشگاه های علوم پزشکی است که در این راستا نیروی های متخصص و پزشکان زیادی داریم.

ملک زاده بر تلاش در زمینه تحقیق و پژوهش در کشور تاکید کرد و یادآور شد: پشرفت علمی و پروهشی از رسالت های مهم دانشگاه ها است.

وی با اشاره به نقش راهبردی و مهم دانشگاه های علوم پزشکی در تولید علم گفت: تاکنون در زمینه تولید مقالات علمی رشد خوبی داشته ایم اما برای ارتقای کیفیت آن نیاز به تلاش بیشتری داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: 60 درصد از مقالات علمی تولید شده در کشور یا ارجاع نداشته اند یا یک بار ارجاع داشته اند لذا به دنبال مرجعیت علمی و افزایش استفاده از مقالات تولید شده در کشور هستیم.

به گفته وی، در حال حاضر ایران در تولید مقالات علمی، بین کشورهای اسلامی و منطقه دارای رتبه نخست است و نیز بیشترین همکاری علمی ایران با کشورهای آمریکا، انگلستان و کانادا بوده است.

وی از نیروی انسانی و متخصص آماده به کار به عنوان نخستین راه توسعه علمی و فناوری نام برد و یادآور شد: هم اکنون در این ارتباط نیروی انسانی کافی در کشور وجود دارد اما باید زمینه ماندگاری آنها را در کشور فراهم کنیم تا مجبور به مهاجرت به سایر کشورها نشوند.

ملک زاده با تاکید بر اینکه برای توسعه علمی و پژوهشی در کشور باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم گفت: در حال حاضر 90 درصد از هزینه های بخش تحقیق و پژوهش در کشور توسط دولت تامین می شود و بخش خصوصی سرمایه گذاری چندانی در این حوزه ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین