|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مجددا به سردار اشتری برای تصدی سمتش تبریک می‌گویم گفت: در مدت یک سال و نیمی که در سمت وزارت کشور در خدمت‌شان بودیم، ایشان در مقاطع مختلف مخلصانه فعالیت می‌کردند.
مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی امروز با حضور مقامات کشوری و لشگری برگزار و طی آن از اقدمات 10 ساله سردار احمدی مقدم تجلیل شد.

 این مراسم از ساعت 8 صبح با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، سرلشکر فیروزآبادی، رحمانی فضلی، سرلشکر رحیم صفوی، سردار حسین دهقان، سردار شیرازی، سردار جعفری، سردار نقدی ، محمدباقر قالیباف، سردار نقدی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای پلیس تخصصی و معاونان و پرسنل ناجا در سالن کوثر نیروی انتظامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن کریم و اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا متن حکم مقام معظم رهبری به سردار اشتری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی را قرائت کرد و در ادامه سرلشکر فیروآبادی حکم فرماندهی را با حضور وزیرکشور به سردار اشتری اعطا کرد.

ناجا خط مقدم تامین آسایش عمومی مردم است

سپس سرلشکر فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان اولین سخنران این مراسم در سخنانی با بیان اینکه ما در خدمت و پشتیبان نیروی انتظامی هستیم، اظهار کرد: ناجا خط مقدم تامین آسایش عمومی مردم است.

وی ضمن تبریک به سردار اشتری گفت: برای سردار اشتری، آرزوی توفیق دارم و به سردار احمدی‌مقدم نیز تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه هفت عنصر برجسته در خدمات سردار احمدی‌مقدم وجود داشته که رهبری نیز در حکم خود به سردار اشتری بر تداوم آن تاکید کردند، اظهار کرد: به معاونان ستاد کل نیز ابلاغ کردم که ما باید در خدمت و پشتیبان نیروی انتظامی باشیم، چراکه همچنان نیروی انتظامی را یکی از ارکان نیروهای مسلح و خط مقدم تامین آسایش عمومی مردم می‌دانیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همانطور که نظر مقام معظم رهبری ان‌شاءالله از شایستگی‌های سردار احمدی‌مقدم در ستاد کل و نیروهای مسلح بهره‌مند خواهیم شد، گفت: رهبری فرموده‌اند که نیروی انتظامی هم باید مظهر اقتدار و هم مظهر مهربانی و رأفت باشد.

سرلشگر فیروزآبادی با بیان اینکه نباید به خاطر سرزنش برخی گروه‌های مختلف از عدالت بازماند، گفت: نیروی انتظامی مامور برقراری نظم مطلوب در جمهوری اسلامی است و باید چهار مساله ویژه یعنی نظام ارزشی امنیت‌ساز، نظم و امنیتی که موجب کامیابی زندگی مردم شود، مدنیت و تفاهم اجتماعی و عقلانیت، تحمل و صبوری را در دستور کار خود قرار دهد.

سرلشکر فیروزآبادی

وی با بیان اینکه همانطور که بدن آدمی به سلامتی نیاز دارد، جامعه نیز نیازمند امنیت است، گفت: مقام معظم رهبری گام‌هایی را برای دستیابی به نظم انتظامی تبیین کرده‌اند که می‌توانیم به تدبیر، تربیت و آموزش، تعلیم مردم، ترویج انتظامی در جامعه، تعالی انتظامی، اقتدار در عمل،‌ نگاه علمی و... اشاره کنیم که این گام‌ها بسیار زیبا و هدایت‌کننده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه ما حتی یک لحظه نیز با آمریکا کنار نخواهیم آمد، گفت: بی‌اعتمادی ملت ایران به آمریکایی‌ها، به خاطر نیرنگ‌بازی آنهاست.

رحمانی فضلی: ناجا حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی است

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز با تاکید بر اینکه دولت خود را موظف به حمایت از نیروی انتظامی می‌داند، گفت: ناجا حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه عنوان مراسم امروز باید به "تقدیر و معارفه" به جای "تودیع و معارفه" اصلاح شود، گفت: سردار احمدی‌مقدم 10 سال در حوادث و پیامدهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره تلاش و پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه راهبری یک نیروی عظیم و موثر مانند ناجا آن هم در پهنه جغرافیایی ایران در حوزه‌های مختلف و با رعایت جنبه‌های اخلاقی، علمی، عملیاتی و... کار سختی است، گفت: کار در این شرایط تنها با یاری خداوند امکانپذیر خواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی یادگار شهدا و خون‌بهای این عزیزان است، گفت: نیروی انتظامی نیز باید در مسیر تعامل، ترقی و پیشرفت کرده و از ولی‌امر مسلمین تبعیت کامل، مخلصانه و بی‌ریا داشته باشد چراکه در این صورت است که توفیقات بیشتری نصیب ما خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مجددا به سردار اشتری برای تصدی سمتش تبریک می‌گویم گفت: در مدت یک سال و نیمی که در سمت وزارت کشور در خدمت‌شان بودیم، ایشان در مقاطع مختلف مخلصانه فعالیت می‌کردند.

وزیر کشور

وی، فرمانده جدید نیروی انتظامی را فردی مومن، ولایتمدار و دارای اندیشه‌های راهبردی دانست و گفت: سردار اشتری مورد قبول آحاد نیروی انتظامی، ارتش، ستاد کل، دولت و وزارت کشور است و ان‌شاءالله برای اقتدار نیروی انتظامی در حوزه نظم عمومی، بهبود نظم عمومی، بهبود وضعیت معیشتی نیروهای خود، آموزش و تربیت پرسنل و افزایش قدرت، پیش‌بینی، اولویت بندی و اقدام کند.

وزیر کشور با بیان اینکه تمام اینها می‌تواند از نیروی انتظامی یک نیروی متعهد، مومن و ولایی ایجاد کند، گفت: همه باید به دنبال این باشیم که امنیت پایدار را در نظام جمهوری اسلامی عملیاتی کنیم به طوری که هیچ دشمن خارجی و معاند داخلی و هیچ فرد فرصت‌طلب مجرم و قانون‌گریزی توان طمع به این انقلاب و کشور را نداشته باشد.

رحمانی‌ فضلی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ آزادی‌های مشروع و قانونی است، اظهار کرد: این نیرو، مامن و یاور مردم و باعث و بانی امنیت پایدار است.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم امکان رشد و شکوفایی، اقتصادی، بالندگی، تحولات اجتماعی، اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی را میسر کنیم، گفت: شاید در کشور هیچ دستگاهی وجود ندارد که به اندازه ناجا در تعامل با مردم باشد و شاید تنها بتوان گفت که وزارت کشور با مجموعه استانداری‌ها و زیرمجموعه‌هایش چنین موقعیتی را داراست.

وزیر کشور با اشاره به حضور و اهمیت مشارکت مردم در عرصه‌های اجتماعی، اظهار کرد: ما امروز بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم در حوزه‌های اجتماعی که در حال پیچیدگی و تنوع‌بخشی است، موفق شویم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ما باید به مردم اعتماد داشته باشیم و مردم را به صورت واقعی به صحنه‌های مشارکت امنیت پایدار وارد کنیم، گفت: باید از تفکر، تدبیر و خلاقیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. از این رو فرمانده محترم باید اولویت‌بندی دقیقی از موضوعات تحت فرماندهی و عملیاتی خود طراحی و نقشه‌های راه را ایجاد کند.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: بی‌شک دولت تدبیر و امید و وزارت کشور نیز به دلیل وظیفه ذاتی خود و نیز تاکید مقام معظم رهبری، خود را موظف می‌داند که از کارکنان نیروی انتظامی و عملیات آنان حمایت کند.

تنزیه جامعه اسلامی از خطاها وظیفه نیروی انتظامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز با بیان اینکه از زحمات سردار احمدی مقدم تشکر می‌کنم، به نکات موجود در حکم مقام معظم رهبری برای سردار اشتری اشاره کرد و گفت: این حکم بیانگر نگاه مهمی است که مقام معظم رهبری به امنیت در جامعه و نیروی انتظامی دارند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه از محرومیت‌هایی که این نیرو دارد اطلاع داریم، گفت: نکته مهم صیانت از کارکنان نیروی انتظامی است که خوشبختانه فرماندهی ناجا از تک تک کارکنان خود با این پراکندگی صیانت و معیشت آنان را تامین کرده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری

وی با بیان اینکه ناجا در عین حال که به عنوان نیروهای مسلح معرفی می‌شود همه آن را می‌شناسند، گفت: نیروی انتظامی به دلیل تماس مستمر با توده‌های مردم مسئولیت بیشتری دارد و دیگر نیروهای مسلح به اندازه‌ای که این نیرو با مردم در تماس است با توده‌های مردم ارتباط ندارند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه ناجا در برابر چالش‌هایی که در کشور رخ می‌دهد به عنوان یک ضابط عمل می‌کند، گفت:‌ در حکم مقام معظم رهبری برای فرمانده جدید نیروی انتظامی تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای از نکات مهمی بود که باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.

گلپایگانی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری سفارش کرده‌اند تمامی دستگاه‌ها بخصوص وزارت کشور باید به نیروی انتظامی کمک کنند تا این نیرو با آرامش خاطر به وظایف خود عمل کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سوابق سردار اشتری اظهار کرد: سردار اشتری در خانواده‌ای پاک، محترم و متدین رشد کرده که افتخارشان نوکری امام حسین (ع) است.

وی گفت: همه ما در مقابل مردم مسئولیت داریم. حکومت اسلامی وظیفه‌اش این است که دست مردم را بگیرد و از جهنم نجات دهد؛ نه اینکه یک نفر بگوید من روزه‌ام را می‌گیرم، ذکرم را می‌گویم اما اگر گناه و ناهنجاری دیدم به من چه، حالا بگذریم از آنهایی که می‌گفتند اجازه دهید گناه زیاد شود تا امام زمان (عج) بیاید که من اصلا نمی‌دانم منطق آنها چه بوده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه حکومت اسلامی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، گفت: در این مورد نیروی انتظامی با رعایت تمام اصول و ضوابط دارای بیشترین نقش است و تنزیه و پاک کردن جامعه اسلامی از خطاها با رعایت شرایط وظیفه نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به شرایط کشور عراق در دوران حکومت بعثی اظهار کرد: کشور عراق که در همسایگی ماست صدمات زیادی از جانب صدام دید و می‌توان گفت که حوزه علمیه نجف اشرف را این فرد نابود کرد اما غیرت و حمیت حسینی این کشور را نجات داد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه علیرغم حال نامساعدی که داشتم به این مراسم آمدم، گفت: شاید شب و روزی بر حضرت آقا نگذرد که شما را دعا نکنند. ان‌شاءالله تا ظهور حضرت ولی امر (عج) رهبری حضرت آقا ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که انسجام و هماهنگی در کشور وجود داشته باشد می‌توان گفت که آمریکا دیگر کیست؟ گفت: شما نگاه کنید 47 آدم چنین و چنان (سناتورهای جمهوریخواه آمریکا) که خبرهایی هست که همین‌ها از افراد ضد انقلاب پول گرفته و این حرف‌ها را می‌زنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضرت آقا نیز دیروز روی همین بن مایه دست گذاشته و فرمودند که از همین قضیه می‌شود فهمید که حکومت پوشالی چقدر رو هواست.

محمدی گلپایگانی در ادامه به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و غربی اشاره کرد و گفت: هنوز آنطور که باید و شاید عمق این نامه تاریخی را متوجه نشدیم. این نامه غوغایی درست کرد که جوانان بیایند و بدون واسطه به متن اسلام مراجعه و خودشان مطالعه کنند.

تقدیر از احمدی مقدم

پس از سخنان آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، سردار تشکری معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی به جایگاه رفت و متن تقدیرنامه‌ اهدایی ناجا به سردار احمدی‌مقدم را قرائت کرد و در ادامه با حضور وزیر کشور و احمدی‌مقدم در جایگاه، هدایایی از سوی جمعی از خانواده‌های شهدا، پرسنل ناجا و ... به فرمانده سابق ناجا اهدا شد.

قدردانی از همسر و خانواده و حلالیت از مردم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و سخنانش را با قدردانی از دوستان، مسوولان و همراهانی که در طول 10 سال فرماندهی‌اش در نیروی انتظامی با وی همراهی کردند، آغاز کرد و در ادامه با کسب حلالیت از همکاران و مردم، گفت: امروز به ایستگاه پایانی مسوولیتم در ناجا رسیدم.

وی با بیان اینکه به شهدا و صدها جانباز نیروی انتظامی درود می‌فرستم، گفت: همواره در طول ریاستم عشق شما را در سینه داشتم و به امام و رهبر عزیزم که من را به این مسیر هدایت کردند سلام و احترام و ادب خود را به صدها هزار جان برکف نیروی انتظامی اعلام می‌کنم.

فرمانده سابق ناجا

فرمانده سابق نیروی انتظامی و مشاور رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تحمل بار سخت و مسوولیت فرماندهی ناجا در منطقه‌ای آشوب زده و رو در رو با تهدیدات دشمن ممکن نبود مگر با رهنمودهای رهبری و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر همکاران و حمایت‌های ملت، گفت: نیروی انتظامی در این مدت به دستاوردهای بزرگی دست یافته و توانسته با همکاری دیگر سازمان‌های مسوول به تکیه‌گاه‌های دیگر کشورها بدل شود اما باید اعتراف کرد که شایستگی ملت ایران بیش از اینهاست و تا رسیدن به قله امنیت و آرامش و عدالت بیش از اینها راه باقی است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اقدامات ناخوشایندی که ممکن است در طول فرماندهی‌اش در نیروی انتظامی رخ داده باشد، گفت: از مردم و رهبر عزیزم عذرخواهی می‌کنم. کارکنان ناجا از پاک‌ترین افراد هستند و اگر نتوانستم خدمات شایسته‌ و متناسب را برایشان ارائه کنم، ان‌شاءالله من را مورد بخشش قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: مردم بزرگوار نیز اگر حقی از آنها روا داشته نشد یا به آنها ظلمی وارد شده، من را ببخشند و از آنها عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در روز قیامت من را مورد حساب قرار ندهند و عفو کنند.

احمدی مقدم از مقام معظم رهبری به خاطر انتصاب سردار حسین اشتری به فرماندهی نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: یقینا ایشان خدمات شایسته‌تری را ارائه خواهند کرد و من به عنوان سربازی کوچک در خدمت ایشان و نیروی انتظامی خواهم بود.

احمدی‌مقدم ادامه داد: همچنین از مقام معظم رهبری به خاطر اینکه من را مورد تفقد قرار دادند کمال تشکر را دارم و از حمایت‌های دولت‌ها، وزرا، استانداران، فرمانداران، ارتش، سپاه، مسوولان قضایی، وزیر کشور، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز قدردانی می‌کنم.

به گفته وی، از زمان آغاز به کار دولت، دکتر نوبخت کمک‌های زیادی به نیروی انتظامی کرده است.

فرمانده سابق نیروی انتظامی همچنین از صداوسیما و اصحاب رسانه نیز قدردانی کرد و گفت: امیدوارم مردم من را از دعای خیر خود محروم نکنند.

احمدی‌مقدم در پایان سخنانش از صبوری همسر و اعضای خانواده‌اش در طول دوران فرماندهی‌اش در نیروی انتظامی قدردانی کرد.

درپایان سخنان احمدی‌مقدم، شماری از مقامات و مسوولان با حضور بر روی سن با اهدای تابلو فرش و تقدیرنامه از خدمات وی قدردانی و حضار نیز ایستاده فرمانده پیشین خود را تشویق کردند.

فرمانده سابق نیروی انتظامی و مشاور رییس ستادکل نیروهای مسلح پس از پایین رفتن از سن، با سردار اشتری دیده‌بوسی کرد.

از برخورد با مفسدان اقتصادی تا کاهش تخلفات جاده‌ای

سردار حسین اشتری در نخستین سخنرانی رسمی خود به عنوان فرمانده نیروی انتظامی، ضمن قدردانی از حضور میهمانان و مقامات حاضر در مراسم، ضمن تشریح اهداف و اولویت‌های پلیس در دوران فرماندهی‌اش، بر تداوم حرکت در مسیر دستاوردهای سردار احمدی‌مقدم تاکید کرد.

فرمانده جدید ناجا گفت: لازم می‌دانم از رهبر و مقتدایم به واسطه لطف و اعتمادی که به این حقیر در اعطای این مسوولیت خطیر ابراز فرمودند، خاضعانه سپاسگزاری کنم. از خداوند بزرگ نیز می‌خواهم که به من توفیق بدهد تا با کمک شما و دیگر ارکان و نهادهای نظام و با همت همه مدیران و فرماندهان پاسخی شایسته به این اعتماد بدهیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده، گفت: در سال‌های اخیر نیز گام‌های بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته شده است و این واقعیت بدون شک مدیون همت و ایثاری است که یکایک کارکنان و فرماندهان پیشین به ویژه سردار احمدی‌مقدم داشته‌اند.

فرمانده جدید ناجا

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه همه ما شاهد و شاکر مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ و موثر سردار احمدی‌مقدم در دوره طولانی فرمانده 10 ساله‌شان بوده‌ایم، گفت: از طرف خود و همه فرماندهان و کارکنان ناجا تایید و قبول و مجاهدت‌ها از سوی مقام معظم رهبری را به ایشان تبریک عرض می‌کنم و برایشان آرزوی توفیقات بیشتر دارم.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان حافظ اصلی نظم و تامین کننده آرامش جامعه تلاش می‌کند، گفت: امیدوارم تا با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و با نگاهی آینده و نظام‌مند و نیز بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی، پاسخی مناسب و قابل قبول به نیازها و مطالبات اجتماع در حوزه نظم و امنیت بدهیم.

وی با اشاره به ارتقای فضای اسلامی و انقلابی و صیانت از کارکنان خدوم ناجا، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در سال‌های گذشته به شکوفایی استعدادها سرعت داد و اقتدار و محبوبیت را به مثابه دو ویژگی اساسی برای انجام بهتر ماموریت‌هایش به کار بست.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه این راهی است که به فرمان فرمانده معظم کل قوا باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها و مقام‌های کشور هستیم، چراکه امنیت عمومی یک تولید جمعی و یک کل تجزیه‌ناپذیر است.

اشتری با اشاره به توضیح مقام معظم رهبری درخصوص همکاری قوای سه گانه به ویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای امنیت ملی، صداوسیما، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و...، اظهار کرد: انتظار می‌رود در شرایط حساس کنونی حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی در ابعاد مادی و معنوی از سوی این دستگاه‌ها به عمل بیاید.

به گفته وی علی‌رغم اینکه ناجا از همراهی این دستگاه‌ها بهره‌مند بوده، اما انتظار این است تا لبیکی دوباره و عملی مضاعف را در پاسخ به این فرمان شاهد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه ما نیز به سهم خود آماده‌ایم تا پشتیبانی امین و همکاری خستگی‌ناپذیر برای این نهادها باشیم، گفت: باور داریم که مردم شریف ایران بیش از این شایسته برخورداری از محیطی امن و سرشار از آرامش و آسایش هستند و نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد که چتر امنیت و نظم خود را به گونه‌ای فراگیر برسر آحاد ملت برافراشته نگه دارد.

اشتری در ادامه به تشریح برخی از اولویت‌ها و برنامه‌هایش برای فرماندهی نیروی انتظامی پرداخت و گفت: افزایش حضور مقتدرانه پلیس در عرصه محیط‌های عمومی و پاکسازی آن از معتادان، خرده‌فروشان موادمخدر و دیگر ناامن‌کنندگان محیط همراه با صیانت از ارزش‌ها می‌تواند موجب بالا رفتن هزینه‌های ارتکاب جرم و برخورد قاطع با قانون‌شکنان شده و به تداوم چهره عمومی شهرها از مظاهر بی‌بند و باری، ناهنجاری‌های رفتاری و ناامنی منجر شود.

وی در تشریح دیگر اولویت‌های خود خاطرنشان کرد: تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای و رعایت دقیق در بهبود ارائه خدمات انتظامی از جمله اولویت‌ها و مواردی است که با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: کشف سریع‌تر و به موقع جرایم، به ویژه جرایمی که موجب تشویش اذهان و نگرانی عمومی شود و نیز افزایش بهره‌گیری از فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته در کشف علمی جرم در صدر برنامه‌های ما قرار داشته و دارد.

اشتری با اشاره به ضرورت کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: کمک به اجرای این سیاست از طرق مختلف نظیر ایجاد تحول در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ارتقای امنیت کسب و کار و سرمایه‌گذاری و مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی با هماهنگی و همکاری قوه قضاییه و دولت از دیگر اولویت‌های ناجا خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای تحقق چنین اهدافی باید همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فردی و سازمانی بسیج شوند. در این خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی، آموزش رفتارهای موثرتر اجتماعی، ارتقای قابلیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یک ضرورت در کنار شایسته‌گزینی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: توسعه بصیرت دینی و انقلابی، تلاش برای ایجاد سازمانی متدین، ارزشی و ولایتمدار و نیز تحکیم فرهنگ پاک‌دستی، پاک‌چشمی و پاک‌دلی در نیروی انتظامی پیگیری خواهد شد تا به حول و قوه الهی، پلیسی اخلاق‌مدار، پاسخگو، قانونمدار و منضبط بیش از گذشته به منصه ظهور برسد.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی مصمم است تا با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان،‌ ارائه خدمات و بهبود معیشت و نیز حمایت از کارکنان خدوم، خود را در عرصه اجرای ماموریت ارتقا دهد و از این رو ما قدردان تلاش و مجاهدت آنان هستیم.

وی ارتباط مستمر با نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران را مورد تاکید قرار داد و افزود: بهره‌گیری از مشورت و همکاری این افراد برای توسعه فضای علمی، فکری و پژوهش‌محوری در ناجا، از یک‌سو و نوسازی و توسعه فناوری‌های نوین در کنار مرجعیت علمی و حرفه‌ای از سوی دیگر موجب هوشمندی پلیس و ایجاد پلیسی هوشمند می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بحمدالله امروز در نیروی انتظامی اراده و ظرفیت انجام کارهای بزرگ فراوان است، گفت: از این رو حرکت در مسیر تعالی فردی و سازمانی و پیگیری اقدامات شایسته دوران فرماندهی سردار احمدی‌مقدم با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

اشتری ابراز امیدواری کرد که با عنایت الهی و حمایت و هدایت و مستمر فرمانده کل قوا و نیز همکاری تمامی فرماندهان، مدیران و با تلاشی انقلابی و مدیریتی جهادی بتوان این رسالت سنگین را به سر منزل مقصود رساند و پلیسی شایسته نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم، پلیسی که وجودش موجب آسایش و آرامش مردم و اقتدارش لرزاننده پشت مجرمان و ظالمان باشد.

پس از اتمام سخنان سردار اشتری مراسم پایان یافت و در حاشیه این مراسم خبرنگاران در گفت‌وگو با مسئولان حاضر به ارزیابی عملکرد فرمانده پیشین و اولویت‌های فرمانده جدید ناجا پرداختند.

اولویت ناجا، رفع دغدغه‌های مردم است

اشتری در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز درباره اینکه نحوه تعامل شما با رسانه‌ها چطور خواهد بود؟ گفت: در این مورد همانند گذشته بودیم و حتی باید تعاملمان نیز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانم در دوران مسوولیت خود به عنوان فرمانده ناجا پاسخگوی مردم باشم، گفت: همچنین تلاش ما بر این است که به عملیات‌ها سرعت بیشتری داده و رضایتمندی را افزایش دهیم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، اولویت‌های ما این است که دغدغه‌های مردم را رفع کنیم.
 فرمانده سابق نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران همواره همه‌جا در کنار ما بودند و صحنه‌ای نبود که خبرنگاران در آنجا حضور نداشته و ما را مورد عنایت خود قرار ندهند.

وی با بیان اینکه صمیمانه از خبرنگاران سپاسگزاری می‌کنم، در پاسخ به اینکه آیا بعد از این هم در جمع خبرنگاران خواهد آمد یا خیر؟ افزود: می‌خواهم مدتی را کنار بروم و کمتر در معرض رسانه‌ها و اخبار باشم.

فرمانده سابق نیروی انتظامی به شوخی خطاب به خبرنگاران گفت: بالاخره از دست شما راحت شدم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه زندگی رسانه‌ای بعد شخصی زندگی آدم را از بین می‌برد، گفت: در اربعین برای انجام یک ماموریت و همچنین زیارت عتبات سفری داشتیم که در آنجا مردم مدام ما را می‌دیدند و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و ما در آنجا هم مورد توجه مردم قرار داشتیم.

وی در پاسخ به اینکه مردم بیشتر چه موضوعاتی را به شما منتقل می‌کردند، اظهار کرد: عمدتا موضوعی را پیگیری و یا از ما تشکر می‌کردند.

پس از پایان سخنرانی احمدی‌مقدم، وی از خبرنگاران خواست تا در کنار هم عکس یادگاری بگیرند که به دنبال آن علاوه بر عکاسان که اقدام به ثبت این تصاویر کردند، برخی دیگر از خبرنگاران نیز با تلفن همراه خود از فرمانده سابق نیروی انتظامی عکس سلفی گرفتند.

به گزارش ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناجا، فرمانده سابق ناجا را فردی متعهد و دلسوز توصیف کرد و گفت: در سطح مدیریت به هرحال همانطور که یک روزی افراد می‌آیند، یک روز دیگر نیز باید بروند. امروز خوشحالیم که سردار احمدی‌مقدم پیروزمندانه توفیق پایان خدمت 10 ساله خود در نیروی انتظامی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم افق‌های جدید در پیش روی سردار احمدی‌مقدم و نیز مجموعه نیروی انتظامی باز شود، گفت: سردار احمدی‌مقدم در طول ریاست‌شان بر نیروی انتظامی عملکرد بسیار خوبی داشتند.

رادان: شاگرد احمدی مقدم هستم

سردار احمدرضا رادان رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: من همواره شاگرد احمدی‌مقدم بوده و هستم.

وی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای فرمانده جدید ناجا گفت: در حکم حضرت آقا هفت توصیه و ماموریت مهم وجود داشت و بر تداوم و رشد ماموریت‌های قبلی نیز تاکید شد.

وی با اشاره به مطالبه‌ای که درخصوص کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این حکم آمده است، اظهار کرد: به عنوان مثال در بحث کاهش تخلفات جاده‌ای از این به بعد کار سختی در پیش رو خواهد بود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه تحقق اهداف و مطالبات نیروی انتظامی نیازمند برنامه‌ریزی چند ساله است، گفت: قطع به یقین فرمانده جدید نیروی انتظامی که از عزیزان باسابقه در ناجا و از رزمندگان بوده، بهترین فرد برای تصدی این سمت بود و من امیدوارم همانطور که مقام معظم رهبری در حکم‌شان از سران سه قوه، دستگاه‌های مختلف نظیر وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صداوسیما و... خواسته‌اند که به ایشان کمک کنند، این امر محقق شود.

رادان در ادامه درباره اینکه چه نمره‌ای به عملکرد احمدی‌مقدم می‌دهد، خاطرنشان کرد: معمولا شاگرد به استادش نمره نمی‌دهد بلکه باید از استاد نمره بگیرد. من هم شاگرد سردار احمدی‌مقدم بوده و هستم و فکر می‌کنم ایشان باید به من نمره دهند.

وی با اشاره به دوران 10 ساله فرماندهی احمدی‌مقدم در نیروی انتظامی، کار و فرماندهی در مجموعه پلیس را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: به عنوان کسی که بیشترین مدت را به عنوان جانشین سردار احمدی‌مقدم در فرماندهی ناجا بودم، گواهی می‌دهم که ایشان همواره تلاش می‌کردند که استرس‌ها در حوزه کاری به نیروها منتقل نشود و آن را در خود نگه می‌داشتند. همچنین سردار احمدی‌مقدم هدایت خوبی نیز بر مجموعه نیروی انتظامی داشت.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین