|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
فقط خودروسازان داخلي مقصرند؟!
کد خبر: ۴۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
كارشناسان در ادامه به اين نكته تاكيد دارند كه با وجود هجمه هاي انتقادي غيرمنصفانه از خودرو سازان داخلي كه به شكل نامحسوس انجام مي گيرد نقش و جايگاه خودروهاي وارداتي در تصادفات جاده اي كه بي‌حد و مرز وارد كشور مي شود و در اكثر شهرها تردد مي كنند كجاست؟
عوامل اصلي تلفات جاده يكي از معضلات مهم در كشور محسوب مي گردد. امروزشاهد آن هستيم كه در موضوع تلفات جاده اي نوك پيكان فقط خودروساز داخلي را مورد هدف خود قرار داده است و بدون ارايه راهكاري كارشناسي شده هر روز در جهت تخريب اين صنعت ملي حركت مي شود. آيا با اين همه هجمه و انتقاد غيرمنصفانه به صنعت خودرو و عدم آموزش از سوي مراجع ذيصلاح و نبود فرهنگ رانندگي درست، راه به جايي خواهيم برد؟

كارشناسان اقتصادي خودرو معتقدند كه متاسفانه در شرايط فعلي بدون تحليل و بررسي درست تمام مشكلات اصلي ترين تصادفات جاده اي متوجه خودروسازان است اما طبق آمارهاي رسمي بدست آمده درسال هاي 84 تا 93 با توجه به افزايش 2 الي 3 برابري توليد خودرو ميزان تلفات جاده اي كشور رو به كاهش بوده است . اين درحالي است كه طبق  آمارهاي جهاني، يكي از عوامل اصلي و مهم در كاهش تصادفات جاده اي، توسعه فيزيكي، توسعه فكري و آموزشي دانسته و نقش ارتباط انسان با فرهنگ رانندگي را بسيار حائز اهميت مي دانند. كشورهايي مانند امارات تعداد حوادث جاده اي آن با توجه به ميزان كمي تردد بيش از ايران مي باشد اين درصورتي است كه كيفيت خودروها قابل تردد دراين كشورها بالاتر از صنعت داخلي است.

كارشناسان داخلي اعتقاد دارند كه راهور ناجا با پتانسيل و توان بيش از اندازه خود صادقانه در تلاش جهت رفع اين معضل در كشور هستند ولي بايد به اين نكته اشاره كرد كه با توجه به اينكه از سال 89 پلت فرم بعضي از خودروها از جمله پرايد و...كاملا تغيير كرده و گزارش آن نيز به پليس ناجا داده شده است ولي طبق درخواست خودروسازان داخلي گزارش دقيق تصادفات جاده اي از سوي ناجا به دست مديران صنعتي داخلي نرسيده تا موارد را از لحاظ فني و مكانيكي آناليز كنند.

كارشناسان در ادامه به اين نكته تاكيد دارند كه با وجود هجمه هاي انتقادي غيرمنصفانه از خودرو سازان داخلي كه به شكل نامحسوس  انجام مي گيرد نقش و جايگاه خودروهاي وارداتي در تصادفات جاده اي كه بي‌حد و مرز وارد كشور مي شود و در اكثر شهرها تردد مي كنند كجاست؟ درست است بيشترين تيراژ توليد مربوط به خودروهاي داخلي است كه متاسفانه امروزه به هر بهانه اي دست به هر كاري مي زنند تا صنعت ملي كشور را بدون ارايه راهكار مناسب تخريب نمايند ولي تا به حال شاهد آن نبوده ايم كه مسئول و مديري بر نقش تصادفات جاده اي خودروهاي وارداتي واكنش نشان دهد و سخني را به زبان آورد.

البته در اين شرايط خودروسازان داخلي با جوسازي ناعادلانه و مقايسه هاي غير واقع بينانه با وجود تحريم و عدم نقدينگي و... هنوز دچار دلسردي نشده و با قدرت به عنوان پرچمدار صنعت خودرو به فعاليت خود ادامه مي دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین