|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد هزار شغل جدید در معدن زغال سنگ طزره دامغان از خرداد سال 1394 خبرداد.
دکتر ربیعی در بازدید از معدن زغال سنگ طزره دامغان اعلام کرد: ایجاد هزار شغل جدید در معدن دامغان از خرداد سال 1394 /تکنولوژی جدید معادن زغال‌سنگ در کشور به کار گرفته می‌شود  .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد هزار شغل جدید در معدن زغال سنگ طزره دامغان از خرداد سال 1394 خبرداد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی در جمع کارگران این معدن گفت: کارکردن در معدن زغال سنگ از سخت ترین مشاغل به شمار می رود و این کارگران سختی کار فراوانی دارند و علاوه بر آن در معرض آسیب های بسیاری نیز هستند.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  کارگران معادن را بدلیل نوع کار و همکاری ها و یاری شان به یکدیگر از صمیمی ترین کارگران بر شمرد و گفت : کارگران شاغل در معادن  در محیطی تاریک فعالیت می کنند که جلوه شغل آنان  جلوه زیبایی از تلاش و روح انسانی است .  دکتر ربیعی رشد و توسعه کشور را با تقویت معادن دانست و افزود :  کاهش حوادث ناشی از کار با افزایش مهارت در معادن به دست می آید و به همین دلیل هزار نیروی جدیدی که قرار است در این معدن به کار گرفته شوند با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت های کافی را برای انجام کار ایمن می آموزند. علاوه بر این  در سال 94 تولید جدیدی در این معدن با راه اندازی تکنولوژی مدرن انجام خواهد شد که طرح اجرایی این برنامه جدید هم‌اکنون در دست مطالعه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزینه ورود این تکنولوژی جدید به حوزه معادن زغال‌سنگ کشور بیان کرد: اجرای این طرح بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اعتبار می‌طلبد. دکتر ربیعی با اشاره به اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ورود این تکنولوژی جدید، تصریح کرد:‌ در صدد هستیم تا اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را تأمین کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های تولید محصول جدید در اجرای این طرح توسعه‌ای بیان کرد: زغال‌شویی جدید با تکنولوژی مدرن فعالیت می‌کند محصولی مرغوب‌تر و قابل مقایسه با تولیدات جهانی تولید خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این مهم در کاهش نرخ بیکاری شهرستان دامغان و منطقه اثرگذار است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  همچنین از همکاری ذوب آهن اصفهان برای ادامه بیمه تکمیلی کارگران این معدن خبر داد و افزود: طبقه بندی مشاغل در این مکان با جدیت دنبال می شود و این امر بر دستمزد افراد تاثیر خواهد گذاشت .  دکتر ربیعی  همچنین به ارتقای ایمنی کار در این معدن اشاره کرد و گفت: با بررسیهایی که انجام داده ام تاکنون کارگران این معدن معوقه ای نداشته اند و تنها معوقه آنان یک ماه است که مربوط به شش سال گذشته است که این رقم نیز به زودی پرداخت خواهد شد.   گفتنی است معدن زغال سنگ  طزره در فاصله 70 کیلومتر شهرستان شاهرود واقع می باشد.

 ۶۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 600 هزار بیمه شده جدید در کشور به جمع بیمه‌شدگان اضافه شدند.

وی افزود: از حدود 23 میلیون شغل شناسایی شده 15 میلیون شغل مربوط به بیمه‌شدگان هستند و بقیه این مشاغل از مشاغل غیر بیمه‌ای است.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در راستای ثبات اقتصادی کشور عنوان کرد: همه تلاش ما بر این بود که تحولات اقتصادی را پیش‌بینی‌ پذیر کنیم.
ربیعی با اشاره به پیش‌بینی‌ پذیر شدن نرخ ارز، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهد آن هستیم که نرخ سکه و دلار نیز به توازن رسیده و از صف‌های طولانی خرید سکه و دلار خبری نیست.
وی با اشاره به تدوین لایحه حمایت از تولید در دولت یازدهم بیان کرد:‌ در این لایحه بن حمایت از تولید به خوبی دیده شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به کارگاه‌های کوچک و بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی را از ملزومات امروز کشور عنوان و تصریح کرد:‌ حمایت از بخش‌های میانی تولید از محورهای توسعه و رشد اقتصادی کشور است. ربیعی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای موسوم به 1+5 این مذاکرات را نشانه عزت و اقتدار نظام اسلامی ما عنوان و تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای پرستیژ ملت ایران را ارتقاء بخشیده‌ایم. وی با اشاره به نوسانات موجود در قیمت جهانی نفت، تصریح کرد: برای هر 3 سناریوی 40،50 و 60 دلاری بهای نفت برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رشد اقتصادی 3 درصدی کشور بیان کرد: این رشد 3 درصدی با وجود همه شرایط تحریم‌ها و دشمنی‌های غرب علیه ملت ایران، علامتی از عزم ملت ایران به کشورهای استکباری بود. ربیعی با تأکید بر لزوم توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورهای دنیا، تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی در تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان نظام مهندسی کشور منعقد شده است در حال پیگیری است. به گفته وی خدمات فنی و مهندسی کشورمان به دیگر کشورهای دنیا صادر خواهد شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌های استان سمنان برای توسعه کسب و کار بیان کرد: استان سمنان از پنجره جمعیتی مناسبی برخوردار است. ربیعی افزود: 78.6 درصد جمعیت استان سمنان توانایی اشتغال به کار دارند که این آمار بسیار مناسبی است و این نکته نشانه این است که افراد تمایل بیشتری به کار دارند. وی افزود: سرمایه‌گذاران سال‌ها در کشور رکود و فقدان رشد را تجربه کرده‌اند و پیمانکاران با مطالبات زیادی از دستگاه‌های اجرایی مواجه هستند.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین