|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
رئیس جمهوری یونان برای انتخاب شدن، بایستی حداقل تعداد 180 رای مثبت از تعداد 300 نماینده پارلمان را به خود اختصاص دهد.
رییس جمهوری جدید یونان با حضور در پارلمان این کشور، سوگند خورد.

 پروکوپیس پولوپلس' رئیس جمهوری جدید یونان که چند پیش توسط نمایندگان به این پست برگزیده گردیده بود، جمعه شب، با حضور در پرلمان این کشور سوگند وفا دارای یاد کرد و مسئولیت ریاست جمهوری یونان را برای مدت 5 سال عهده دار گردید.

در این مراسم علاوه بر' الکسیس سیپراس' نخست وزیر، تمامی اعضای هیات دولت و نمایندگان پارلمان، سفیران کشورهای خارجی مقیم یونان نیزدر این مراسم حضور داشتند.

پولوپلس در حضور' ایرونیوموس دوم' اسقف اعظم و تعدادی چند ار شخصیت های مذهبی شورای کلیسای ارتدکس یونان که در پارلمان حضور یافته بودند، سوگند وفا دارای و خدمت به کشور و ملت را یاد کرد.

به رغم اینکه دولت چپ گرای ائتلافی یونان( سی ریزا) قدرت را در انتخابات بهممن 5 بهمن ما بدست گرفت، ولی رئیس جمهوری جدید یکی از اعضای عالی رتبه حزب راستگرا و محافظه کار دمکراسی نوین است .

رئیس جمهوری یونان برای انتخاب شدن، بایستی حداقل تعداد 180 رای مثبت از تعداد 300 نماینده پارلمان را به خود اختصاص دهد.

رئیس جمهوری جدید به رغم اینکه یکی از اعضای رده بالای حزب رقیب بوده، از طرف حزب چپ گرای ائتلافی ( سی ریزا) برای حفظ وحدت به عنوان نامزد ریاست جمهوری به پارلمان معرفی و سپس با رای نمایندگان همین حزب و نمایندگان حزب راستگرای دمکراسی نوین یعنی حزب رقیب، پندی پیش به ریاست جمهوری یونان برگزیده شد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین