|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
صندوق کودکان سازمان ملل و کمیته پناهندگان این سازمان بحران جاری در سوریه را بزرگترین بحران قرن حاضر خواندند وخواستار عزم وهمت جهانی برای کمک به میلیون ها نفر آواره و آسیب دیده سوری در آستانه پنجمین سالگرد جنگ داخلی این کشور شدند.
صندوق کودکان سازمان ملل وکمیته پناهندگان این سازمان روزپنجشنبه با انتشار بیانیه ای بحران جاری در کشور سوریه را بزرگترین و بدترین بحران انسانی عصر حاضر خواندند واز مجامع بین المللی خواستند تا با تامین اعتبارات مالی، امکان نجات آوارگان و کودکان سوریه را از کابوس مشقت باری که به آن گرفتار شده اند فراهم سازند.

طبق آخرین آمارهای سازمان ملل جنگ های داخلی 4ساله سوریه ازماه مارس2011 تاکنون بیش از 200 هزارنفر کشته و حدود 700 هزار نفر مجروح به جای گذاشته و بیش از 10 میلیون و 500 هزار نفر از مردم این کشور را در داخل و خارج سوریه آواره کرده است.

برهمین اساس هم اکنون12میلیون و پانصدهزارنفر از مردان ، زنان وکودکان سوری در شرایط دردناکی دراین کشور زندگی می کنند و به کمکهای انسان دوستانه مجامع بین المللی نیاز فوری دارند.

دراین بیانیه با انتقاد از کوتاهی های جامعه بین المللی در کمک به حل این بحران 4 ساله گفته شده است که حمایت از آوارگان سوریه و تلاش برای حل این بحران بی سابقه تاریخی به عزم و همت بیشتر جامعه بین المللی نیاز دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل یونسیف دراین بیانیه همچنین اشاره کرده است که بحران های جاری در عراق سوریه حیات اجتماعی بیش از 14 میلیون نفر از نوجوانان این کشور ها را با مخاطره مواجه کرده و افزوده است که آینده این نوجوانان درگرو تلاش ها و همکاری های جدی تر بین المللی است.

در بیانیه یاد شده گفته شده است که بحران های جاری در عراق و سوریه جان بیش از 6 میلیون و 500 هزارنفر از کودکان خردسال این کشور ها را نیز با خطرات جدی روبرو کرده است.

مدیر کل یونیسف دراین بیانیه گفته است : تنها چیزی که کودکان خردسال سوریه درحیات کوتاه خود تجربه کرده اند بحران های خانمان بر انداز وجنگ وخونریزی بوده است واثرات مخرب ودردناک این بحران آینده آن ها را نیز تهدید می کند.

یونیسف تصریح کرده است که در صورت تامین کمک های مالی مورد نیاز قادر خواهد بود برنامه های کوتاه مدتی را جهت فراهم ساختن امکانات آموزشی و درمانی برای این کودکان به اجرا در بیاورد وبا دادن آموزش های لازم آن ها را برای آینده روشن تری آماده کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین