|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
وزير انژري روسيه از افزايش صدور نفت خام اين کشور در سال کنوني ميلادي خبر داد.
الکساندر نواک گفت: به رغم برخي احتمالات در باره کاهش توليد و بهاي نفت، روسيه تصميم دارد ميزان توليد نفت خام خود را در 2015 به بيش از ده ميليون بشکه در روز ادامه دهد.

وي همچنين با اشاره به تلاش روسيه براي تقويت برنامه هاي نوسازي تجهيزات صنعت پالايش نفت، از افزايش ميزان توليد نفت خام اين کشور در سال 2015 خبر داد.

در راستاي برنامه هاي نوسازي صنعت نفت، پالايشگاه هاي روسيه ناگزيرند توليدات نفتي با کيفيت پايين شامل نفت سوختي را کمتر و توليدات کيفيت بالاتر شامل گازوئيل و بنزين را بيشتر توليد کنند.

نواک همچنين خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه نيروگاههاي قديمي کشور در اجراي برنامه هاي نوسازي جديد تعطيل مي شوند لذا نيازي به راه اندازي پالايشگاههاي جديد نخواهد بود.

وزير انرژي روسيه تصريح کرد: شرکت هاي نفتي روسيه ضمن تلاش براي کاهش صادرات توليد نفت ترجيح مي دهند به جاي فروش توليدات نفتي خود با بهاي پايين به بازارهاي جهاني، نيازهاي خود را از طريق پالايشگاههاي داخلي تامين کنند.

با توجه به صادرات نفت خام روسيه به اندازه 224 ميليون تن در سال 2014  بنظر مي رسد صادرات  نفت خام روسيه در سال کنوني روزانه 3 ميليون تن و در سال 2035 روزانه به 280 تن افزايش يابد.

وي از صادرات 31 ميليون تن نفت روسيه به چين در سال 2015 خبر داد.

وزير انرژي روسيه با اشاره به نشست نمايندگان اين کشور با مقامات اوپک در وين که قرار است در ژوئيه در باره پيامد و تاثيرات توليد و فروش نفت شيل در بازارهاي جهاني نفت گفتگو کنند بر ادامه رايزني هاي  رهبران مسکو با اعضاي کشورهاي صادرکننده نفت تاکيد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین