|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۴۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را متهم کرد که تولید مواد مخدر در این کشور را بطور کامل نادیده می گیرد.
رییس سازمان فدرال کنترل مواد مخدر روسیه روز پنجشنبه در گفتگو با شبکه خبری روسیه 24 اعلام کرد: تولید هرویین و حشیش در افغانستان افزایش یافته است و این کشور در مکان نخست جهانی تولید این گونه مواد افیونی قرار دارد.

ایوانف خاطرنشان کرد: نیروهای خارجی و کشورهای عضو ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان تولید و قاچاق مواد مخدر از این کشور را نادیده می گیرند.

وی افزود: آنها می گویند که این مساله را به دولت افغانستان واگذار کرده اند.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه با انتقاد از رویکرد مقامهای غربی و ناتو به مساله مواد مخدر افغانستان گفت: آنها به این مساله توجه نمی کنند که بخشی از مواد مخدر تولید شده در افغانستان به بازارهای اروپایی و کشورهای عضو ناتو راه می یابد. سیاست غرب در مساله مواد مخدر افغانستان غیرمنصفانه است.

ایوانف گفت: ادامه غفلت از تولید مواد مخدر در افغانستان خسارات زیادی به بار خواهد آورد و قربانیان زیادی را از میان شهروندان اروپایی و آمریکایی خواهد گرفت.

مقام روس با اشاره به همکاری روسیه با افغانستان در مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور اظهار داشت: گاهی با این کشور عملیات مشترک مبارزه با مواد مخدر اجرا می کنیم و معمولا اطلاعات در مورد مراکز تولید مواد افیونی را در اختیار سازمان های امنیتی افغانستان قرار می دهیم و آنها در این زمینه اقدام می کنند.

وی مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر از افغانستان به آسیای مرکزی و روسیه را منطقه کوهستانی بدخشان تاجیکستان خواند.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه همچنین گفت که سالانه در روسیه بیش از 20 تن انواع مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط می شود.

به گفته ایوانف حدود 80 درصد مواد مخدر که به روسیه قاچاق می شود توسط نهادها و سازمان های امنیتی این کشور ضبط می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین