|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
استاندار کرمان گفت: استان کرمان به دو هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز دارد.
علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در بازدید از بیمارستان خصوصی مهرگان در شهر کرمان افزود: با توجه به بازدیدهایی که از بیمارستان های یزد انجام دادیم متوجه شدیم 50 درصد از بیماران در بیمارستان های یزد از کرمان و بندرعباس هستند که به آنجا می روند و تقاضای بازار را به یزد منتقل کرده اند.

وی گفت: اگر دو هزار تخت به اقتصاد سلامت استان کرمان اضافه کنید، حجم تقاضای قابل توجهی را می توانید از یزد به کرمان برگردانید زیرا دلیل رفتن آنها این است که نتوانسته اید به تقاضای آنها پاسخ دهید.

استاندار کرمان از دکتر کرامت یوسفی مالک و رییس بیمارستان مهرگان به دلیل ساخت این بیمارستان و انجام کار مهم در حوزه سلامت که نیاز شهر و استان است، قدردانی کرد و افزود: استانداری کرمان آمادگی خود را برای کمک به توسعه در این بخش و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه سلامت اعلام می کند.

وی تاکید کرد: باید نسبت به افزایش تخت بیمارستانی در بخش خصوصی اقدام کنیم و به دنبال تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت هستیم.

رزم حسینی گفت: به نظر می رسد زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هدف ما پوشش بیماران و تقاضاهای درمانی در جنوب شرق کشور است که می توانیم با توسعه تخت های بیمارستانی، تقاضای قابل توجهی در حوزه اقتصاد بیمارستانی داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم پروسه اداری اخذ مجوز که وزیر بهداشت اعلام کردند اختیارات در این حوزه را به دانشگاه های علوم پزشکی واگذار می کنند، به تصویب برسد تا اقدامات خوبی انجام شود و کارها سریعتر پیش رود.

استاندار کرمان به اراده ای که در استان برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه سلامت وجود دارد، اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذار برای احداث بیمارستان 300 تختخوابی در استان در حال مذاکره هستیم که امیدواریم بتوانیم پس از ایام عید نوروز با او به توافق برسیم.

وی گفت: برای اجرای طرح توسعه بیمارستان مهرگان می توان با درخواست تقاضای تسهیلات از صندوق توسعه ملی با پایین ترین نرخ بهره، کار را انجام داد.

وی خطاب به مالک و رییس این بیمارستان گفت: سال 94 را برای طرح توسعه بیمارستان بگذارید و یک نفر را برای پیگیری کارها و انجام امور اداری به وزارتخانه بفرستید و ما هم در این زمینه کمک های لازم را انجام می دهیم.

رزم حسینی اظهار کرد: با درخواست این وام، 15روز پس از اینکه بانک عامل تایید کرد، این وام قابل دریافت است.

وی گفت: در شهر کرمان به دلیل اینکه پایه های عوارض شهرداری در سال های گذشته اضافه نشده است با دو هزار میلیارد ریال اداره می شود در حالی که شهرهایی مانند اصفهان و تبریز به ترتیب 50 و 80 هزار میلیارد ریال اداره می شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: به همین دلیل است شهر کرمان هیچ پیشرفتی نکرده و آسفالت ها مربوط به 50 سال پیش است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای رفاه شهروندان خدمات می دهد گفت: هرچه دانشگاه علوم پزشکی بتواند در راستای تسهیل مسائل مربوط به بیمارستان مهرگان اقدام کند خیلی بهتر است تا اینکه بخواهید بحث عوارض را مطرح کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین