|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست این وزارتخانه برای مقابله با بیکاری در کشور، اقتصاد بزرگ، بنگاه کوچک است.
حسن طائی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان در توضیح این سیاست افزود: به دلیل محدودیتهای اقتصادی، اشتغالزایی را باید در شرایط حاضر کشور از طریق بنگاه های کوچک پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی کلان در ارگانهای دولتی و صنایع بزرگ امکانپذیر نیست، افزود: اشتغال برای خیل بیکاران امروز باید از طریق مشاغل خانگی، خرد و کوچک محقق شود.

وی حمایت مالی و قانونی، شبکه سازی، بازارسازی، بازاریابی و برندسازی را مهمترین ساستهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بنگاه های کوچک و مشاغل خرد عنوان کرد.

طائی با اشاره به اجرای طرح تکاپو خاطرنشان کرد: این طرح می خواهد از طریق شبکه ها و خوشه های صنعتی، مدیریت هدفمند را با رویکرد تقویت حلقه های پیشین و پسین تولید دنبال کند.

وی با اشاره به رسیدگی به مشاغل خانگی و خرد از طریق طرح تکاپو در کشور، اضافه کرد: این طرح مشاغل کوچک را به زنجیره ارزش و بازار متصل می کند.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تغییر سیاست اعتباری و تسهیلاتی بانکی، ایجاد و گسترش اشتغال عمومی و همچنین توسعه برنامه های اشتغال روستایی را به منظور کاهش مهاجرت و تعادل بخشی، مهمترین برنامه های این وزارتخانه برشمرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین