|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
تجو ادهی پوردیجاتنو، وزیر امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود 16 تن از اتباع این کشور از طریق ترکیه به گروه تروریستی داعش پیوستند.
وزارت امور خارجه اندونزی روز پنجشنبه تایید کرد پلیس ترکیه 16 شهروندان این کشور که تلاش داشتند برای پیوستن به تروریست های داعش راهی سوریه شوند را دستگیر کرده است.

وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد که این وزارتخانه در تلاش برای تایید هویت این افراد و کسانی است که اخیرا از یک تور گردشگری در ترکیه برای پیوستن به تروریست های داعش جدا شده اند.

تجو ادهی پوردیجاتنو، وزیر امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود 16 تن از اتباع این کشور از طریق ترکیه به گروه تروریستی داعش پیوستند.

مارسیانو نورمن، رییس سازمان اطلاعات ملی اندونزی نیز گفته بود این 16 نفر چندی پیش از طریق یک آژانس گردشگری محلی به ترکیه رفته و به میهن بازنگشتند، لذا جاکارتا برای تکمیل اطلاعات خود از سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه نیز استمداد طلبیده است.

براساس گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، آرماناتا نصیر، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، گفت که مقامات امنیتی ترکیه 16 تن از شهروندان اندونزی را در حالی که در تلاش برای عبور از این کشور برای ورود به سوریه بودند، بازداشت کرده است.

وی گفت که این افراد در مرز ترکیه و سوریه در استان قازیان تپ دستگیر شده اند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا نوشت: مرزهای مشترک ترکیه با سوریه تبدیل به چالشی جدی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش شده است. نفت و همچنین کمک های نظامی از مرزهای ترکیه با سوریه که گفته می شود رسما بسته شده است، همچنان به سوی مراکز استقرار داعش سرازیر می شود.

این رسانه آمریکایی تصریح کرد: این مرز 500 مایلی (حدود 805 کیلومتر) مشکلی راهبردی برای تلاش ها در جهت به شکست کشاندن داعش است.

دولت ترکیه از ابتدای درگیری های دولت سوریه و تروریست ها در سال 2011 حامی گروه های مسلح برانداز علیه بشار اسد بوده است.

نیویورک تایمز نیز اخیرا با اشاره به رفت و آمد آسان تروریست های داعش در مرز ترکیه، نوشت که به نظر می رسد ترکیه قادر نیست یا نمی خواهد از ورود تروریست ها به سوریه و عراق جلوگیری کند.

تاکنون حدود 20 هزار خارجی شامل سه هزار و 400 شهروند غربی به تروریست های داعش در عراق و سوریه پیوسته اند. اکثر این افراد از طریق ترکیه، وارد سوریه و عراق شده اند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین