|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
در بیانیه پایانی این تجمع که توسط یوناتن بت کلیا نماینده‌ی آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است:‌دنیا بداند شرممان می‌آید بگوییم در دوران توجه پیش‌تاخته‌ی بشری امروز چه بر سر آشوریها و چه بر سر ملت‌های مظلوم و یتیم جهان رفت.
تعدادی از آشوریان صبح امروز در محکومیت جنایات داعش علیه آشوریان عراق و سوریه و تخریب یادمانهای آشوری در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در کشورمان تجمع کردند.

 تعدادی از آشوریان تهران و برخی از شهرستان‌ها ضمن محکومیت اقدامات داعش در تخریب آثار تمدن آشوری و کشتار وحشیانه مردم آشوری و مسلمان عراق و سوریه با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل خواستار اتحاد سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای مقابله با ادامه نسل کشی توسط داعش در سوریه و عراق شدند.

در بیانیه پایانی این تجمع که توسط یوناتن بت کلیا نماینده‌ی آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است:‌دنیا بداند شرممان می‌آید بگوییم در دوران توجه پیش‌تاخته‌ی بشری امروز چه بر سر آشوریها و چه بر سر ملت‌های مظلوم و یتیم جهان رفت. آنچه در یک سال پیش بر آشوریها گذشت در تاریخ بشر تکرار شدنی نیست. ملتی بزرگ با پشتوانه تمدن بیش از تاریخ از خانه و سرزمینشان رانده و به کوچ اجباری و دردانگیز مجبور شدند. و چه نسل‌هایی در راه ماندند نسل‌هایی که با طاعون، تیفوس و گرسنگی به فنا رفت و با کابوس جنگ، قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم کردند. یک صد سال از آن هنگام گذشت. اما بار دیگر آن قتل عام‌ها و نسل‌کشی‌ها در عراق و سوریه از سر گرفته شد و آشوریان همراه با ارمنیان به تیغ جباران عثمانی سر بریده شدند. اکنون با علم دین داعشی آمده که مغولان و تیموریان را روسفید کرده و شهر نمرود نگین تمدن آشوری را دریده و به فرموده مقام معظم رهبری این اقدامات جنگ انسانیت و بربریت است. این آرزوی ستمگرانی است که ظلم بر شیعیان بر مردم غزه، فلسطین و فلسطینیان را روا می‌داند همان صهیونیستی که تشنه خون بشر و شکست آشوریان است و داعش تکه‌های جگر سرزمین‌های سوریه و عراق را با چنگال خونین و درنده‌اش از کالبد تاریخ بشر بیرون می‌کشد و هیچ گاه مظالمی که در این برهه بر آشوریها و ایزدی‌ها می‌رود از یاد نخواهد رفت و روزی بشر با شرمساری از ظلم و جنایتهایی که بر ملت‌های مظلوم رفته یاد و بر مدعیان حقوق بشر لعنت خواهد فرستاد. ما آشوریان با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل از سازمان ملل انتظار داریم با هماهنگی مجامع بین‌المللی حقوق بشر و پارلمان اروپا نسبت به تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و بسیج امکانات برای آزادی اسیران آشوری از چنگال دیو صفت داعش اقدام کند.

همچنین توقف فوری این جنایات علیه مسیحیان و مسلمانان در سرزمین‌های باستانی سوریه و عراق را با مقاومت در برابر گروه داعش رقم بزند. ضمن آن که رفع محاصره حتکه سوریه که جهت ارسال کمکهای انسان دوستانه برای آشوریان، توقف تخریب بناهای تاریخی،مصادیق و کلیساها و یادگارهای تمدن بشری در شرح های عراق و سوریه من جمله موصل و نمرود و دفاع سازمان ملل از حقوق مظلومان عراق و سوریه را خواستاریم و در پایان نیز از مسئولین جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق مظلومان جهان حمایت و قدردانی می‌کنیم و سپاسگزار نهادهای نظام و دیگر آحاد دولتمردان جمهوری اسلامی هستیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین