|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
وی افزود: یکی از مهمترین کارهای دولت، برگزاری این انتخابات هاست و تمام احزاب و گروه های سیاسی کشور خود را برای برگزاری انتخابات بسیار شکوهمند آماده می کنند.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احزابی که شناسنامه دار بوده و طبق قانون می توانند فعالیت کنند، بدون در نظر داشتن جناح سیاسی باید مورد پشتیبانی دولت قرار گیرند و راه برای فعالیت آنها باز شود.

 محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه سال آینده سه انتخابات در پیش است، گفت: در سال 1394 انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، پنجمین دوره خبرگان رهبری و احتمالا در بعضی از شهرهای کشور انتخابات میاندوره ای شهر و روستاها برگزار می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهای دولت، برگزاری این انتخابات هاست و تمام احزاب و گروه های سیاسی کشور خود را برای برگزاری انتخابات بسیار شکوهمند آماده می کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید همه تلاشمان در مسیر حضور راحت مردم در پای صندوق های رای باشد، اضافه کرد: تلاش می شود همه امکاناتی که در اختیار دولت و نهادهای عمومی و انقلابی گذاشته شده به سود یا خلاف هیچ کاندیدایی استفاده نشود.

** نشاط سیاسی باید در جامعه برقرار شود

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم سال آینده، سال پرنشاطی برای جامعه باشد و نشاط سیاسی در جامعه برقرار شود؛ اجازه دهیم احزاب و گروه های سیاسی در چارچوب قانون دیدگاه های خود را بیان کرده و مردم را به حضور در انتخابات تشویق نمایند.

مقیمی در ادامه با اشاره به انتخابات 24 خرداد سال 92 اظهار کرد: در آن زمان ، مردم به یک گفتمان جدید آری گفتند و با اکثریت آرا فردی را به عنوان رییس جمهوری انتخاب کردند که با شعار اعتدال به صحنه انتخابات آمده بود و با شعار تدبیر و امید، مردم را به پای صندوق های رای آورد.

مقیمی ادامه داد: امیدی که در دل مردم به بهتر شدن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور ایجاد شد باید از سوی کارگزاران دولت و با پشتیبانی و کمک مردم به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه از همه دولت ها پشتیبانی کرده اند و از این دولت هم در مناسبت های مختلف، پشتیبانی و قدردانی فرموده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: باید از فرصتی که برای خدمتگزاری در اختیار ما قرار گرفته استفاده کرد و کارهایی را که بر عهده ما گذاشته شده به نحو شایسته و مطلوب انجام دهیم.

** کشور در شرایط خاص داخلی و بین المللی قرار دارد

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرایط کشور از لحاظ داخلی و بین المللی شرایط خاصی است، گفت: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی همه تلاش های خود را به کار گرفته و تهدیدها و محدودیت ها برقرار می کنند و عوامل آنها همانند داعش در همسایگی ما فعالیت های گسترده ای انجام می دهند، دولت باید به فکر مرزها، خارج مرزها و هم داخل کشور باشد.

وی افزود: در این شرایط با اتخاذ سیاست های صحیح، خردمندانه و مجموعه تلاش های نظام و نیز دولت توانستیم در مقابل فعالیت هایی که از سوی این گروهک ها در اطراف مرزهای ما انجام می شود، به خوبی مقابله کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مشکلات بسیار جدی در اطراف مرزهای ما هست اما برنامه ریزی ها ی مناسب و توجه بسیار عمیقی به این مسائل وجود دارد.

** پاسداری مقتدرانه دیپلمات های ایرانی از حقوق ملت

مقیمی با اشاره به مذاکرات هسته ای با 5+1 گفت: در این مذاکرات وزارت خارجه به عنوان نماینده ایران توانسته رویکرد مناسبی اتخاذ کرده و رو در روی شش کشوری که از قدرت های جهانی محسوب می شوند، ایستاده و از منافع ملی کشور دفاع کند.

مقیمی افزود: دیپلمات های ما توانسته اند با اقتدار از حقوق ملت ایران پاسداری کرده و نگذارند آنها همانند رویکردهای قبلی خود با دیگر کشورها، با ایران رفتار کنند.

وی ادامه داد: در ارتباط با سیاست خارجی توانسته ایم عملکرد خوبی داشته باشیم و با بیشتر کشورها ارتباط مناسبی برقرار کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در تشریح شرایط داخلی کشور گفت: روزی که دولت کارش را آغاز کرد، رشد اقتصادی ما منفی 5.6 دهم درصد بود و امروز با کمک و یاری مردم، رشد مثبت اقتصادی حاصل شده است.

به گفته مقیمی ، تورم 43 درصدی به زیر 16درصد رسیده که این امر نشان دهنده مجموعه تلاش هایی است که در استان های مختلف به عمل آمده و امروز نتیجه آن مشخص شده است.

وی افزود: وقتی قیمت نفت از 130 یا 140 دلار به زیر 50 دلار می رسد، به معنی از دست دادن 80 دلار از سود است چون این 50 دلار تا حد زیادی به هزینه های تولید و انتقال آن مرتبط می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وقتی بودجه دولت به نفت بالای 100 دلار وابسته بود و امروز باید به زیر 50 دلار خودمان را قانع کنیم تنها راه برای جبران کار و تلاش بیشتر است.

وی با تاکید بر لزوم روی آوری به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: شرایط امروز موجب شده اهمیت این اقتصاد را بهتر درک کرده و آنها را اجرایی کنیم.

وی افزود: از این رو سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به صورت جدی مد نظر دولت قرار گرفته و مدیران استانی ما باید برای رسیدن به اقتصادی پویا و مقاوم توجه لازم را داشته باشند.

معاون وزیرکشور یادآور شد: وضعیت امروز درآمدهای نفتی به ما کمک می کند که در تصمیم گیری برای داشتن سیاست اقتصاد بدون نفت، قدم های بزرگی را برداریم.

معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز نیز در گردهمایی احزاب سیاسی استان یزد سخنرانی می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین