|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
وی اضافه کرد: بخاری این باشگاه فاقد دودکش بوده و این دو براثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست می دهند.
رعایت نکردن موارد ایمنی در استفاده صحیح از وسایل گازسوز و بی احتیاطی، جان دو ورزشکار را در شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان غربی گرفت.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان اظهار کرد: این دو ورزشکار شب را در باشگاه مانده و اقدام به استراحت کرده بودند که براثر رعایت نکردن موارد ایمنی، جان خود را از دست دادند.

انور ملارحیمی گفت: یکی از این ورزشکاران با 19 سال سن از اهالی بوکان و مربی رشته ژیمناستیک بود و دیگری نیز 24 سال سن داشت و مربی رشته پیندبال و از اهالی شهرستان نقده بود.

وی اضافه کرد: بخاری این باشگاه فاقد دودکش بوده و این دو براثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست می دهند.

از ابتدای سال جاری تاکنون شش نفر در این شهرستان با گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده که سه نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام مسوولان شرکت ملی گاز ایران بیش از 76 درصد مرگ های خاموش کشور بر اثر عدم تعبیه مناسب دودکش و یا استفاده از دودکش های نامناسب اتفاق می افتد.

نصب نکردن اصولی دودکش، نشتی به علت چفت نشدن لوله های دودکش، استفاده از دودکش های غیراستاندارد، نصب نکردن کلاهک H بر روی خروجی دودکش ها، فقدان نصب دودکش در وسایل گازسوز، بکارگیری جنس نامناسب، رعایت نشدن قطر مناسب لوله ها و مسدود بودن مجاری دودکش، استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق خواب و بکارگیری دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز از جمله مواردی است که زمینه ساز بروز حادثه می شود.

شهرستان بوکان با 224 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین