|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
رییس اداره امور عشایر اسفراین از آغاز واگذاری 20 هکتار از زمین های منابع طبیعی به منظور اسکان داوطلبانه عشایر در سایت عشایری میاندشت این شهرستان خبر داد.
محمدرضا ایزدی روز چهارشنبه در آیین واگذاری این زمین ها گفت: 120قطعه 750متری برای واگذاری به عشایر داوطلب اسکان هدایتی در سایت عشایری میاندشت اسفراین آماده واگذاری است که تاکنون 65 خانوار برای اسکان در این سایت اعلام آمادگی کرده اند

وی افزود: بر ای آماده سازی این سایت هفت میلیارد 365 میلیون ریال اعتبا ر از محل اعتبارت استانی امور عشایر هزینه شده است.

ایزدی گفت: از سال 86 که محل ییلاق شماری از عشایر به خاطر تشکیل پارک ملی ساریگل گرفته شد به دنبال ساماندهی آن ها بوده ایم.

ایزدی اجرای پروژه آبرسانی به سایت اسکان عشایر میاندشت با اعتبار یک میلیارد و 60میلیون ریال با مخزنی به حجم 250متر مکعب و اجرای شبکه توزیع آب به طول شش کیلومتر را از جمله اقدامات انجام شده برا ی آماده سازی این سایت ذکر کرد.

فرماندار اسفراین نیز در این آیین با بیان اینکه تامین بخش عمده ای از محصولات لبنی و گوشتی بر دوش عشایر است افزود: اما خدمات شایسته به این عزیزان ارائه نشده که باید تلاش شود از دغدغه عشایر کم و خدمات بهتری به آنها ارائه شود.

مهدی عابدی افزود: علاوه بر زمین های آماده واگذاری به منظور اسکان عشایر، 900هکتار نیز در این محدوده برا ی کشاورزی عشایر در نظر گرفته شدهو برق رسانی به این سایت نیز در سال 94 انجام می شود.

شهرستان اسفراین هشت هزار 136 نفر جمعیت عشایر کوچ رو دارد که منطقه میاندشت محل اسکان عشایر در جنوب غربی این شهرستان واقع است.

مرکز شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین