|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
مشاور انرژی رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: شرکت‌های بازرسی و ممیزی انرژی تاسیس می‌شود.
محمدرضا اسماعیلی عصر امروز در سمینار تخصصی سازمان سبز اظهار داشت: برای حفظ محیط زیست نیازمند ایجاد ساختمان سبز هستیم که ایجاد این ساختمان‌ها هم صرفه جویی اقتصادی و هم بهره‌وری به دنبال دارد که خوشبختانه حمایت‌های همه جانبه‌ای در رابطه با ایجاد این ساختمان‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که در حوزه محیط زیست،حمل و نقل، حاشیه شهر و حفظ منابع طبیعی وجود دارد  باید بر حفظ محیط زیست اهتمام داشت، افزود: در جهت  ایجاد ساختمان سبز توافق نامه‌ای با پژوهشکده دانشگاه فردوسی به امضا رسیده است و در حال حاضر در مرحله تامین بودجه هستیم.

اسماعیلی فرهنگ و اقتصاد سالم را در عملیاتی کردن این طرح لازم دانست و گفت: در اجرایی کردن طرح معماری سبز می‌توانیم در زمینه آموزشی به ارتقا سطح دانش مهندسی کمک کنیم که در این رابطه مسئولیت سنگینی بر عهده  کارشناسان و مهندسان رشته‌های نقشه برداری،ترافیک،شهرسازی قرار گرفته است.

مشاور انرژی رئیس سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: برای افزایش سطح کارشناسان رشته‌های مذکور قراردادی با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هفته آینده منعقد می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام مهندسی استان و کشور درصدد اجرای کامل نظام ارزیابی ساختمان‌های سبز است و امیدواریم بتوانیم موانع را از سر راه برداریم و شرایطی را ایجاد کنیم تا جامعه مهندسی بدون دغدغه فکری نقش آفرینی کند و ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی را مهیا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین