|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
کد خبر: ۴۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
ماموران پلیس ترکیه در تظاهرات سالگرد مرگ نوجوان کشته شده در جریان اعتراض های سال گذشته میلادی از گاز اشک آور استفاده کردند.
به نقل از رویترز، ماموران پلیس ترکیه امروز-چهارشنبه- در نخستین سالگرد فوت «برکین الوان» از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و خودروهای آب پاش استفاده کردند.

«برکین الوان» 15 ساله در تظاهرات سال گذشته پارک گزی در اثر برخورد فشنگ گاز اشک آور به سر وی جان خود را از دست داد.

صدها شهروند ترکیه‌ای در منطقه «اوکمیدانی» در نزدیکی محل سکونت الوان جمع شدند و به سمت محل دفن وی به راه افتادند که در میانه راه ماموران پلیس و امنیتی تلاش کردند توسط خودروهای آب پاش، شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور جمعیت را متفرق کنند و سپس مردم را در خیابان ها مورد تعقیب و شرب و شتم قرار دادند.

ماموران امنیتی ترکیه در پارک «گزی» به عنوان مرکز اعتراض‌های سال 2013، هشت نوجوان دبیرستانی را که تلاش می‌کردند پلاکاردی را که با رنگ قرمز عبارت «برکین اینجا است» را نصب کنند، بازداشت کردند.

ماموران پلیس ترکیه در 16 ژوئن سال گذشته میلادی سر و صورت الوان را که برای خرید نان از منزل خارج شده بود، مورد هدف گاز اشک آور قرار دادند که بر اثر شدت جراحات وی به مدت 9 ماه به کما رفت و در یازدهم مارس گذشته جان خود را از دست داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که در زمان فوت الوان نخست وزیر بود، گفت که وی با گروه‌های تروریستی درارتباط بوده است.

«اریم دنیز کاراتانا» وکیل الوان از مقام‌های ترکیه درخواست کرد تا با بررسی تصاویر دوربین‌های امنیتی و مداربسته عاملان قتل وی را مشخص کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین