|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: 40 هزار میلیارد ریال برای بیکاران در بودجه سال آینده منظور شده است.
موسی الرضا ثروتی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری بجنورد، گفت: اگر فردی یکسال بیکار باشد و دولت برای او شغل ایجاد نکند، باید بیمه بیکاری به او پرداخت شود که این رقم برای متاهلان 50 درصد و برای افراد مجرد 30 درصد تعیین شده است.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس گفت: در این استان 167 هزار نفر بیکار وجود دارد و حال آنکه تنها 37 هزار نفر آنان به عنوان بیکار ثبت نام کرده اند.

وی از مسوولان دستگاه های مرتبط خواست افراد بیکار را برای ثبت نام راهنمایی کنند تا از مزایای طرح بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی همچنین نرخ بیکاری در این استان را طبق گزارش مرکز آمار ایران در فصل زمستان 16.5درصد اعلام کرد و افزود: این آمار بیانگر این است نرخ بیکاری در خراسان شمالی بالاست.



*خراسان شمالی، آخرین استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس گفت: استان خراسان شمالی آخرین رتبه استانها را در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری دارد.

ثروتی افزود: با وجودی که سهم این استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی 60 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده، ولی بهره برداری از این اعتبارات برای سرمایه گذاری زیربنایی در استان بسیار ناچیز بوده است.

وی از مسوولان استان خواست در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از گذشته تلاش کنند تا سرمایه گذاران از استان فراری نشوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین