|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مبلغ موفق کسی است که بر اساس محتوای قرآن، محتوای علمی خود را آماده کند، اظهار داشت: هرحرفی که از قرآن گفته شود قابل انکار نیست، چون قرآن پیام وحیانی و الهی است.
به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در گردهمایی دانش آموختگان جامعه الصطفی العالمیه ویژه طلاب موسسه آموزشی بنت الهدی، افزود: مبلغ موفق کسی است که علم کافی و موثر داشته و بتواند در مواجهه با هر قشری جوابگوی نیاز های جامعه باشد.

وی ادامه داد: مبلغ باید خدا را در نظر داشته و هر قدمی که بر می دارد برای رضایتمندی خدا باشد، اگر در تبلیغ این موضوع مهم را نداشته باشد هر چقدر عالم و فرهیخته باشد، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مبلغ خوب کسی است که بر اساس نیازهای جامعه محتوای علمی خود را طراحی کرده و ارائه دهد، ولی متاسفانه نتوانسته ایم در جامعه آن گونه که باید موثر واقع شویم.

قرائتی افزود: مبلغ باید با رفتار عملی خود مردم را جذب کند؛ صرف گفتن و سخنرانی هیچ گونه ارزش ومهارت علمی نخواهد داشت.

وی به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضور زنان در جامعه در طول تاریخ بسیار تاثیر گذار بوده و این اهمیت موضوع را دو چندان می کند.

قرائتی افزود: حضرت یوسف(ع) و حضرت موسی(ع) در دامن دو زن پرورش یافته و این دو پیامبر(ص) توانستند امت های بنی اسرائیل و مصر را از طاغوت زمان نجات دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: همه جوامع اسلامی می دانند الگویی که غرب برای آنها طراحی کرده، نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی باشد.

لاله افتخاری افزود: غرب می خواهد با افکاری مانند مساوی قرار دادن زن با مرد، یک سری حقوقی را به جامعه اسلامی و دنیا تحمیل کند.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به زن غیر از نگاه غرب است بر همین اساس جامعه اسلامی باید به دنبال الگوی دیگری به نام الگوی فرهنگ ناب فاطمی(س) باشد.

وی خاطر نشان ساخت: فرهنگ ناب فاطمی(س) غنی ترین فرهنگ در دنیا است، لذا باید این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.

افتخاری اظهار داشت: الگوی سبک زندگی فاطمی(س) از مهمترین الگو ها است؛ باید این نوع الگوها به متن جامعه انتقال داده شود و دشمن نمی خواهد این الگو ها در جامعه ایجاد شود.

وی گفت: سبک زندگی فاطمی(س) و اسلامی کاملا متضاد با الگوی غرب است، این الگو، ارزشی، دینی و اسلامی است و به زن در جامعه هویت می دهد.

افتخاری خاطرنشان ساخت: در فرهنگ فاطمی(س)، فرهنگ ایثار، شجاعت، مقاومت و حجاب، تقوا، ایمان و اطلاعت محض از خدا در اوج قرار دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگ فاطمی(س) به زن شخصت، انسانیت و شانیت می دهد و توجه خاصی به زمان دارد و می گوید عبادت، مجاهدت، بندگی و همه کارها باید در جای خود باشد.

وی در ادامه به رسالت مبلغان دینی اشاره کرد وگفت: باید در عرصه تبلیغ طوری حرکت و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم اسلام را با همه زیبایی ها که دارد، به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: این رسالت سنگین بر عهده مبلغان دینی گذاشته شده و باید قدردان این نعمت الهی باشند که توانستند مشغول علوم حوزوی و معارف دینی شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این شرایط حساس، مبلغان باید بدانند با چه افکاری در جامعه و دنیا مواجهه هستند و غرب به دنبال چه الگو هایی برای زن می باشد.

همچنین معاون بین الملل جامعه الصطفی در این مراسم گفت: فرهنگ فاطمی باید در جامعه تجلی پیدا کند و قطعا اجرای این فرهنگ آثار زیادی در جامعه به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید حکیم الهی به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) درباره شخصیت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این دنیا، دنیای ظلمت و تاریک است و هر نوری هر چقد اندک باشد می تواند جلوه گری کند و بر همین اساس خدا ستارگان را برای روشنایی آفرید، ولی در عالم ملکوت تنها نوری که می تواند نور افشانی کند شخصیت حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) شخصیتی است که در عالم ملکوت جلوه گری کرده و این در حالی است که هیچ نوری اجازه جلوه گری را ندارد چون عالم، عالم ملکوت است و این نشان از عظمت حضرت فاطمه(س) است.

وی ادامه داد: نوری که در عالم ملکوت نور افشانی می کند و در وجود حضرت زهرا(س) دمیده شده از جانب خدا در وجود این بانو قرار داده شده و این امر موجب تحیر عقول جامعه درباره شخصیت آن حضرت شده است.

حکیم الهی گفت: ارتباط با دانش آموختگان یکی از برنامه مهم المصطفی است که این نوع ارتباط قطعا موجب پیوند قلب ها خواهد شد.

وی اظهار داشت: جامعة المصطفی با تاسیس اراده فارغ التحصلان و مبلغان در همه واحد های آموزشی به دنبال رسیدن به افق چشم انداز می باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین