کد خبر: ۴۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
فرماندار گرگان گفت: کلینیک مالی اقتصادی برای نخستین بار در استان گلستان و شهرستان گرگان افتتاح می‌شود.
یحیی خاکی عصر امروز در نشست سیاست‌گذاری و همسویی اندیشه‌ها در بین جوانان اظهار داشت: گرگان به عنوان یک شهرستان پیشرو نخستین کلینیک مالی اقتصادی را در کشور افتتاح می‌کند.

وی افزود: از عوامل توسعه‌یافتگی جوامع بشری این است که جوامع چقدر می‌توانند از نیروهای جوانان در راستای توسعه استفاده کنند.

فرماندار گرگان تصریح کرد: کشور ما با جمعیت جوان  قابل توجه که سرمایه‌های اجتماعی هستند با خیل عظیمی از آسیب‌ها و همچنین بسترهای توسعه یافتگی می‌تواند انقلابی در بخش‌های مختلف ایجاد کند.

به گفته وی،زاویه دید ما بر این اساس است که کنار هم قرار گیریم و بسترهای اجتماعی سیاسی را شناسایی کنیم و از این پتانسیل عظیم استفاده کنیم و در شهرستان نگاه ما این است که اهداف اولیه را شناسایی و برنامه ریزی کوتاه مدت داشته باشیم و زمینه فعالیت‌های اولیه را ایجاد کنیم.

خاکی تاکید کرد: نخستین گام این است که موضوع فعالیت‌های پیش رو را شناسایی کنیم و برنامه‌محوری باید براساس قانون باشد و چه در جامعه عادی و چه جامعه اداری باید نوع برنامه‌ریزی‌ها پاسخگو باشد و در این راه باید از اهرم تعامل استفاده کنیم و علاقمندیم تا همه برنامه‌ریزی‌ها در جهت عقلانیت، مشروعیت و مقبولیت باشد.

فرماندار گرگان گفت: در شهرستان گرگان خیل عظیمی از نیروهای توانمند را می‌بینیم که خدماتی هم می‌دهند و برخی حتی دیده هم نمی‌شوند، یکی از اهداف ما این است که براساس شرح وظایف دستگاهی آنها را شناسایی کنیم.

وی اظهار داشت: گروه هدف براساس تعهد و تخصص باید شناسایی شوند و در این صورت ما می‌توانیم به عنوان یک پل واسط عمل کنیم.

خاکی افزود: اعضای تشکل‌های دولتی و غیردولتی به صورت عمده جوانان هستند و از روزی که تشکیل شدند ما وظیفه داشتیم به آنها اعتبار بدهیم اما سالهاست این اتفاق نیفتاده و این یکی از مشکلات ما است.

وی تصریح کرد:خیل عظیم آسیب‌های اجتماعی در گرگان موج می‌زند و 10 نقطه آسیب‌پذیر در گرگان داریم که آسیب‌هایی مانند سرقت، قتل، خودکشی و خودسوزی با شدت و ضعف‌های مختلف در آن وجود دارد و از وظایف ما این است که آن اماکن را شناسایی کرده و برای آنها عوامل محافظت کننده تعریف کنیم.

به گفته خاکی، اگر بتوانیم برای تشکل‌ها بستری مناسب فراهم کنیم و مشارکت‌های اجتماعی توسعه یابد یکی از ماموریت‌ها خود را در سال 94 انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: بیکاری و فقر و آموزش کم از معضلات ما است و باید در برنامه‌های خود به آن توجه کنیم و محورهای آموزش دچار نقص و اشکال است و کارآفرینی نیز سال‌ها است که عنوان می‌شود اما بسترهای اجرایی و عملی آن را نداریم و باید زاویه دید را عوض کنیم و اصلاح نگرش انجام دهیم.

فرماندار گرگان گفت: جوانان گرگان در زمینه فرهنگ حرف‌هایی برای گفتن دارند در همین راستا باید مشخص شود دستگاه‌های اجرایی چه خدماتی می‌توانند ارائه دهند و برای جوانان چه میزان درآمد دارد.

وی با اشاره به امنیت شهر گرگان گفت: گرگان شهر امنی است و اقوام مختلفی در آن زندگی می‌کنند و اقوام متنوعی که با همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند و جوانان گرگان نیز هوشمند، فعال و تحصیل‌کرده هستند اگر برای این گروه عظیم برنامه‌ریزی نشود باید منتظر آسیب‌های جدی باشیم.

خاکی افزود: از چالش‌های اصلی ما تامین منابع مالی، همگرایی، آموزش، ازتباطات و اطلاعات و امید و اعتماد است، برای رفع این چالش‌ها باید برنامه‌ریزی شود و با شناسایی گروه‌های هدف نظرات مختلف با هم جمع شده و به یک همگرایی و همدلی برسیم.

وی با اشاره به تشکل های سیاسی گرگان گفت: در گرگان 17 تشکل سیاسی داریم که تنها 5 تشکل از آنها مجوز دارند و تشکل‌های بدون مجوز برای دعوت از سخنرانان و مواردی از این دست به مشکل بر خواهند خورد و برای آوردن افراد مختلف از حزب و گروه خود باید از فرمانداری مجوز داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین