|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۴۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
بر اساس نظرسنجی گالوپ حمایت مردم آمریکا از نتانیاهو در پی سخنرانی وی در کنگره افت داشته است.
نظرسنجی گالوپ که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده، نشان می‌دهد که حمایت مردم ‌آمریکا از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل پس از سخنرانی جنجالی وی در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران افت داشته است.

بر اساس این نظرسنجی، حمایت از نتانیاهو در میان مردم آمریکا 7 درصد کاهش یافته است. این طرفدارای از 45 درصد از اوایل فوریه و پس از سخنرانی وی در کنگره به 38 درصد رسیده است. در همان حال مخالفت مردم آمریکا با نتانیاهو 5 درصد افزایش نشان می‌دهد که این میزان از 24 درصد به 29 درصد رسیده است.

از سوی دیگر دیدگاه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در قبال نتانیاهو پس از این سخنرانی تغییر کرده است. از یک سو حمایت دموکرات‌ها از نخست وزیر از 32 درصد به 17 درصد کاهش داشته اما حمایت جمهوری‌خواهان از نخست وزیر اسرائیل رشد داشته و از 60 درصد به 62 درصد رسیده است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که سه‌شنبه آینده انتخابات عمومی در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

یکی از اعضای برجسته حزب لیکود گفت که احتمالا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کنونی اسرائیل در انتخابات سراسری روز سه‌شنبه به پیروزی نرسد.

یکی دیگر از منابع حزب لیکود گفت: ما در حالی به این انتخابات وارد شدیم که گمان می‌کردیم نتانیاهو هیچ رقیب واقعی ندارد. اما هم اکنون به این درک رسیده‌ایم که تصویر بسیار پیچیده است.

حزب لیکود همزمان با دو چالش عمده مواجه است یکی حرکت ثابت رای دهندگان به سوی احزاب میانه نظیر یش‌عاتید و کولانو بوده و دیگری بی انگیزگی در میان طرفداران لیکود برای حضور در رای گیری است.

یکی از اعضای برجسته حزب لیکود گفت: ما نگرانی عمده‌ای داریم که تعدادی از صندلی‌های کنست را به دلیل عدم تمایل رای دادن طرفداران لیکود از دست بدهیم. از سوی دیگر چالش، حزب لیکود نیست بلکه این است که مردم نمی خواهند به نتانیاهو رای بدهند.

این در حالی است که نتانیاهو و نزدیکان وی مدام این موضوع را تکرار می‌کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در برنامه‌ای رسانه‌ای تأکید کرد تلاش‌های بین‌المللی عظیمی برای شکست وی در انتخابات آتی اسرائیل در دستور کار قرار گرفته است.

نتانیاهو دراین باره گفت: رقابت بسیار نزدیکی در جریان است. هیچ‌چیز تضمین شده نیست زیرا تلاش بین‌المللی عظیمی برای سرنگونی دولت لیکود در جریان است.

این اظهارات در حالی از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نماینده حزب لیکود در انتخابات آتی اسرائیل مطرح شده است که طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حزب اتحاد صهیونیست به‌رهبری اسحاق هرتزوگ با تصاحب 24 کرسی در مقابل 21 کرسی حزب لیکود پیش است.

به نظر می‌رسد سخنرانی نتانیاهو در کنگره که بسیاری آن را تریبونی برای کسب آرای بیشتر در انتخابات تلقی می‌کردند طبق برنامه پیش نرفته و تأثیر منفی بر میزان محبوبیت نتانیاهو داشته است.

طبق نظرسنجی صورت گرفته یائیر لاپید از حزب یش‌آتید در رتبه سوم قرار داشته و از 120 کرسی پارلمان 14 کرسی را تصاحب کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین