|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت:هفت اثر تاریخی- فرهنگی به عنوان هفت سین تاریخی تهران قدیم میزبان گردشگران نوروزی خواهد شد.
از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رجبعلی خسروآبادی اظهار کرد: در این طرح که شامل جشنواره و اجرای تورهای رایگان تهران قدیم است، هر یک از سین های تاریخی به عنوان یک نماد از آثار تاریخی برگزیده شده است.

وی گفت: سر در باغ ملی به عنوان دروازه، سنگلج نماد محلات، سبزه میدان نماد میدان های شهر، سقاخانه نوروزخان به عنوان سقاخانه ها، سی تیر نماد گذرهای فرهنگی و تاریخی و سیداسماعیل(ع) به عنوان نماد امام زاده ها در طرح سین های تاریخی تهران قدیم معرفی می شوند.

خسروآبادی افزود: سرای کاظمی به عنوان نماد خانه های تاریخی برای برگزاری اولین جشنواره سین های تاریخی تهران قدیم برگزیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: شرکت کنندگان در این جشنواره پس بازدید از اماکن تاریخی- فرهنگی در گذر امام زاده یحیی(ع) در جشنواره هفت سین تاریخی سرای کاظمی حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سین های تاریخی تهران قدیم در شب بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامی معاصر ایران پروین اعتصامی، گفت: بخشی از این جشنواره به اجرای شعرخوانی اختصاص دارد.

خسروآبادی بیان کرد: جشنواره سین های تاریخی تهران قدیم با مشارکت مدیریت بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در تور رایگان گذر امام زاده یحیی(ع) که شامل بازدید از سرای کاظمی، حمام نواب، سقاخانه گذر امام زاده یحیی(ع) است می توانند با دفتر بافت تاریخی منطقه 12 به شماره تلفن 15-33546713 تماس حاصل کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین