|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم با تاکید بر اینکه باید کوشید زمینه نفوذ دشمن به ایران اسلامی مهیا نشود، گفت: در حقیقت کشور را قرآن و عترت اداره می کند.
از مرکز خبر حوزه، وی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان و نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، افزود: باید کوشید تا در مرحله اول از مراکز مذهب، قرآن و عترت در کشور صیانت صورت گیرد تا جامعه معارف الهی را بفهمد و به انحراف کشیده نشود و در نتیجه زمینه نفوذ دشمن به کشور مهیا نشود.

آیت الله جوادی آملی جامعه و مردم متدین را مولد قدرت سیاسی و دفاعی دانست و اذعان داشت: این نکته در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر آمده است که اگر مردم دین و فرهنگشان را به درستی بشناسند و آن را حفظ کنند و از آن بهره مند شوند، دیگر تنها مصرف کننده مواهب الهی نخواهند بود بلکه به مولد قدرت بدل خواهند شد.

وی ادامه داد: اما اگر فرهنگ و دین مردم مورد غارت قرار بگیرد، مردم احساس پوچی می کنند و آسیب پذیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه از منظر قرآن کریم دفاع امری ضروری و حیاتی است، اظهار داشت: دفاع از این جهت که کشور امنیت و آزادی داشته باشد، لازم و ضروری است؛ اما اینها فرع است، در واقع فلسفه دفاع، حفظ مراکز دینی و فرهنگی و حفظ آزادی دین است.

این مرجع تقلید گفت: قرآن کریم جریان دفاع را امری ضروری می داند و برای دفاع دو مرحله را قائل است؛ مرحله اول حفظ جامعه از فساد و مرحله دوم، جلوگیری از ویران شدن مراکز دینی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن، ادامه داد: در خصوص دفاع و اهمیت آن دو دسته از آیات در قرآن وجود دارد؛ این دو دسته از آیات نشان می دهد که وقتی یک کشور محفوظ است که مراکز مذهب و دین در آن کشور محفوظ بماند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین