|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین در خصوص کمک های غیر کشنده بیشتر به کی یف، رایزنی کرده است.
به نقل از اسپاتنیک، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین، در خصوص کمک های بیشتر غیر کشنده به کی یف مذاکره کرده است.

در این بیانیه آمده است: بایدن امروز با پترو پروشنکو در زمینه اوضاع در شرق اوکراین، کمک های امنیتی غیر کشنده به اوکراین و تحریم های جدید علیه جدایی طلبان و حامیان آنها، مذاکره کرده است.

بایدن در این گفتگو نگرانی خود را نسبت به موارد نقض آتش بس در شرق اوکراین اعلام کرده است.

کاخ سفید تاکید کرد: معاون رئیس جمهور آمریکا نگرانی خود را از ادامه نقض آتش بس توسط جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در نزدیکی دونتسک و ماریوپل و اجازه ندادن به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای دسترسی به مناطق تصرف شده، اعلام کرده است.

آمریکا کمک های اقتصادی و حمایت های نظامی غیر کشنده خود را از دولت اوکراین از زمان آغاز درگیری ها در شرق این کشور، به عمل آورده است.

ماه دسامبر، کنگره آمریکا 350 میلیون دلار برای ارسال سلاح به اوکراین، اختصاص داد ولی باراک اوباما هنوز این قانون را اجرا نکرده است.کی یف و استقلال طلبان شرق اوکراین، ماه گذشته قرارداد آتش بس را امضا کردند ولی هنوز دو طرف از نقض مفاد آتش بس در برخی مناطق خبر می دهند. بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین